Xp start niet op dankzij avg probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelluh683

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Ik zit met een voor mij best wel ingewikkeld probleem waar ik alleen niet uit kan komen.

Een tijd geleden was dat avg probleem waardoor veel pc's niet konden opstarten.
Avg had toen een rescue cd gemaakt om alles weer te herstellen, ,maar op de een of andere manier werkt die niet bij mij. Heb alles instructies van avg precies gevolgd maar mijn pc wil niet booten. Ik heb ook geprobeerd windows xp opnieuw te installeren maar die wil de pc ook niet booten. Heb ook de ultimate boot cd geprobeerd maar wordt ook niet geboot.
Tijdens het opstart proces komt er wel te staan boot from atapi en dan hoor je de cd speler ook wel wat doen maar daarna gaat de pc gewoon weer verder met normaal opstarten (wat dus niet lukt)

Als iemand me kan helpen heel graag want ik kom er zelf niet uit.

:):thumb:Ik heb zelf ook AVG. Ik heb geen probleem gehad. MAar als je pc niet wil booten. Moet je Handmatig de setup openen. Tijdens het laden. Via die ESC toetsen enzo. Een kennis had dat probleem namelijk wel. Dan heb je bij het setup schermpje ergens ook 'fixes' staan. Daar moet je 'Virusscan' uitvinken. En dan F10 ofzo drukken of Enter. En daarna Rebooten.. Toen was de probleem opgelost.

:):thumb:Ik heb zelf ook AVG. Ik heb geen probleem gehad. MAar als je pc niet wil booten. Moet je Handmatig de setup openen. Tijdens het laden. Via die ESC toetsen enzo. Een kennis had dat probleem namelijk wel. Dan heb je bij het setup schermpje ergens ook 'fixes' staan. Daar moet je 'Virusscan' uitvinken. En dan F10 ofzo drukken of Enter. En daarna Rebooten.. Toen was de probleem opgelost.

Ik ga het direct proberen:thumb: hoop dat het werkt

heb het net geprobbeerd in de bios stond de virusscan al op disabeld..... :(3
dus dat heeft niet geholpen.. weet iemand nog een andere manier?

Weet je zeker dat het niet is gelukt? Vreemd. Dan snap ik het zelf niet. Even ik zal zo even die kennis bellen. Effe asken hoe hij het precies heeft gedaan :)

Weet je zeker dat het niet is gelukt? Vreemd. Dan snap ik het zelf niet. Even ik zal zo even die kennis bellen. Effe asken hoe hij het precies heeft gedaan :)

ik heb in de bios gekeken en daar stond virusscan: disabeld:(

Vreemd. Echt vreemd. Volgens die kennis klopte het wat ik jou vertelde. Anders kan ik je niet helpen sorry.

Als ik het goed begrijp wil je pc vanaf geen enkele cd booten.
De optie staat wel aan in het bios, want dan wordt boot from atapi weergegeven.
Wordt er niet om een toetsdruk gevraagd om van cd te starten? dat is vaak het geval.

dat dacht ik dus ook. maar volgens mij is dat niet het geval bij hem. Who Knows?:)

er staat wel in de bios iets met num lock boot maar of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet, want heb tijdens het opstarten meerdere malen op num lock gedrukt en er gebeurt niks

Num lock zet het lampje op je toetstenbord aan.

Heb je één cd/dvd speler?

En welk moederbord zit er in de pc?

Num lock zet het lampje op je toetstenbord aan.

Heb je één cd/dvd speler?

En welk moederbord zit er in de pc?

- num lock lampje staat al aan

- er zitten 2 cd spelers in 1 van lg en 1 van liteonit

-ik zou niet weten welk moederbord erin zit

Allebei de cd spelers al geprobeerd?
Het moederbord kun je mogelijk achterhalen met pcwizard

ja ik heb tot vervelens aan toe de cd spelers geprobeerd,, ze zeggen bij het opstarten wel allebei boot from atapi maar verder dan dat gaan ze niet
ik zal die pc wizzard nu ook even proberen

Dat is chipset van het mobo
Dat heb je niet met pcwizard toch?
Dat was een stomme suggestie van me, want je kan helemaal niet in de pc.
Gaat het misschien om een merk pc? Zo ja welk type is het dan?
Misschien kan ik dan wat meer info over het opstarten vinden.

Heb je een originele xp cd? al eerder vanaf deze cd opgestart?Ben je in de gelegenheid om een andere te proberen.
Heb je misschien SATA dvd spelers branders.
Sommige moerderborden starten daar niet mee op (of er moet een instelling gewijzigd, of bios update gedaan)

Je kan de hele boel ook omzeilen door vanaf zes bootdikettes op te starten (als je een diskdrive hebt natuurlijk)
Die kun je hier downloaden.

Mogelijk helpt het als een scherm foto (met een digitale camera) post van het scherm op het moment dat de cd zou moeten opstarten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan