XP start niet op, DLL probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

@ReNéNoorD

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
63
Mijn XP start niet meer op: als ik de pc aan zet krijg je het beginscherm te zien (met alle pc-gegevens) vervolgens spingt ie op zwart en normaal zou dan nu het XP logo in beeld komen.

In plaats daarvan blijft het scherm zwart en komt er een foutmelding: "(...)de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden". Dit moet volgens de melding doorgeven worden aan mijn leverancier.

Vervolgens start ie opnieuw op en krijgen we hetzelfde verhaal. :(

Wie kan mij helpen?
 
2 mogelijke oplossingen:

1. bij het aanzetten van de pc herhaaldeijk op F8 drukken totdat een menu verschijnt waarin je kunt kiezen voor opstarten in veilige modus. Vervolgens opstarten in veilige modus en in apparaatbeheer kijken wat er mis is.

2. lukt optie 1 niet (ook in de veilige modus wil 'ie niet starten) dan toch middels F8 naar dat menu en daar NIET kiezen voor opstarten in veilige modus maar "opstarten met laatst bekende goed werkende configuratie" (of woorden van soortgelijke strekking)

Suc6!
 
Bij zowel "Veilige Modus" als "opstarten met laatst bekende goed werkende configuratie" gaat ie niet verder, overigens komt de foutmelding niet in beeld.

Als ik de pc dan helemaal uit doe en vervolgens weer aan en normaal laat opstarten verschijnt de foutmelding wel weer.
 
Start eens op met je XPcd erin en laat je systeem vanaf de CDrom booten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan