Xp start niet op Kan system32/config/system niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassment

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Hoi Ik kan op mijn laptop niet meer in windows komen.
hij geeft aan dat hij de bestanden in de map windows/system32/config/system niet kan vinden.
Ik heb geprobeerd met de herstel functie die microsoft beschrijft de boel te verhelpen maar dit mag niet baten.
Nu vraag ik me af of ik dat misschien wel aan kan passen als ik de hdd als een externe aan mijn gewone pc heb hangen?
ik kan overal gewoon in komen dus kan bij de bestanden maar wat ik moet doen weet ik niet
Hopelijk kan iemend me er bij helpen..
B

Ik heb geprobeerd met de herstel functie die microsoft beschrijft de boel te verhelpen maar dit mag niet baten.
Wat bedoel je hier precies mee?

Heb je een xp-(installatie)cd? Zo ja, doe dan het volgende:
Start op van de cd.
Kies de Herstelconsole(R).
Kies de juiste partitie.
Voer zonodig een wachtwoord in.
Typ: chkdsk /r

Ik heb dus de cd er in gedaan maar hij geeft me geen optie de reparatie modus te kiezen ik kan alleen kiezen op welke schijf ik windows wil installeren.
hij geeft wel aan dat op de C: al windows staat meer niet.
de link van Jordi had ik al gelezen maar die helpt mij ook niet verder en de starter ook niet overigens ;)

Ok Ik heb het probleem kunnen verhelpen gelukkig.
ik zal even vertellen hoe ik het heb gedaan mocht nog iemand dit probleem krijgen:
Ik heb de hdd van de laptop dmv een usb connector op mijn pc aangesloten.
daar windows opfgestart en gegaan naar
start> uitvoeren
daar getypt cmd er opend een zwart scherm daar ben ik gegaan naar de schijf die ik had aangesloten.
in mijn geval I:
daar heb ik getypt chkdsk /r en enter gegeven
het was niet mogelijk de schijf te controleren alleen als hij werd afgesloten ik heb voor ja gekozen en de schijf werd gecontroleerd en gerepareerd.
dit was echter niet voldoende maar tijdens het opstarten koos ik voor F8 en daar voor de optei laast bekende instellingen die werkte.
nu starte windows op ik heb gelijk een systeem herstel gedaan zodat alle bestanden weer op hun plek kwamen van de dag voor de crash en hij draait weer als een zonnetje.
tnx

Ik heb het idee dat als je in de bios van je laptop de opstart volgorde had aangepast(dus opstarten van cd) dat het voorgestelde aan je ook gelukt was...

Maar je bent er nu......:thumb:

In de bios stond opstarten vanaf cd aan als eerste opstart functie..
hij wil gewoon niet repareren..
dus dat was niet het probleem maar toch bedankt:thumb:

toch gek dat als jij van cd opstart dat geen mogelijkheid to R krijgt.

Maa zoals gezegd: je bent er....:D

Er zijn gevallen dat je de R optie niet krijgt, bijvoorbeeld als je de verkeerde cd gebruikt (Home/Professional) of cd met verkeerde Servicepack, of boot.ini beschadigd is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan