XP start niet op, wat nu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo, op deze kerstavond toch nog een probleem voorleggen, zou eigenlijk niet mogen maar ik ben zwak dus doe het toch. Vandaag heb ik mijn computer teruggekregen(feitelijk de compu. van mijn zoon) en er is een nieuwe voeding in gezet bij de computerboer aangezien de computer frequent uitviel. Afijn de computer aangezet maar hij komt niet verder dan het beginscherm van Windows XP. Heb hem al een paar keer gereset maar hetzelfde resultaat. Een nieuwe voeding inzetten heeft toch geen invloed op het besturingssysteem? Wie heeft voor mij(ons) een advies. Prettige Kerst toegewenst door Greg( XP-loos Kerstvierder 2005)

Opstarten in veilige modus, tijdens het opstarten CTRL en F8 herhaaldelijk indrukken, lukt dat wel?
Een nieuwe voeding plaatsen, zal geen invloed hebben op het besturingssysteem, als er een te krappe voeding in is gezet, kan dat wel invloed hebben, maar daar ga ik niet vanuit.

Groeten Oossie

HI, bedankt voor de reactie. Hebben we al uitgeprobeerd maar geen resultaat. Ik heb de oude voeding meegekregen, kijken of de nieuwe even "groot"is. Nogmaals bedankt Greg.

Let dan vooral op het wattage van de nieuwe voeding.

Zijn alle kabels ook correct aangesloten? Vooral die van de videokaart en de proccerssor koeling? Als je het systeem start, kun je dan nog wel in de BIOS komen?

Hi , daar ben ik weer. Met pijn en moeite zijn we in de bios terecht gekomen maar wat dan. Waar moeten we op letten/ veranderen. Wat ik wel moet vermelden is dat de computerboer een USB2 kaartje erin in heeft gezet. Op een gegeven moment startte XP wel op nadat we hem een paar uur uit hadden gezet en er stond een mededeling in zwart wit dat de computer niet wilde opstarten aangezien er nieuwe hardware was aangebracht( klopt het USB2 kaartje) Je kon dan opstarten in de veilige modus, wat we ook hebben gedaan maar toen we een cdje wilden branden werden we er weer uitgegooid. Ik heb nog even aan de achterkant van de voeding gekeken maar ik zag geen vermelding van het wattage. Wat nu.Groet Greg.

Ik zou het USB2 kaartje er eens uit halen, en dan proberen of het systeem wil opstarten.

Wacht weer je reactie af.

Groeten Oossie

Hi, we gaan het USB kaartke eruit halen(met onze 2 linker handen). Je hoort nog van ons, anders gaat ie retour computerboer. Bedankt overigens voor je advies in deze drukke dagen. Groet Greg en zoon.

Graag gedaan, als het gelukt is is, hoor ik het wel:thumb:

Als je hulp nodig hebt, ben je hier altijd welkom.

Groeten Oossie

HI Oossie, ik heb het usb kaartje verwijderd en jawel hoor BINGO hij deed het weer. Ben teruggegaan naar de compu.boer en die zou het probleem, dus ander kaartje , verhelpen. Kan de computer zat. weer ophalen, ben benieuwd. Nogmaals bedankt voor je deskundig advies. Groet Greg en Maxim.

Mooi dat het opgelosr is, jammer dat je weer op je PC moet wachten.
Maar je krijgt hem dit jaar nog terug :)

Fijne jaarwisseling. Graag gedaan.

Groeten Oossie

De beste wensen voor het nieuwe jaar !!!!!

Is de computer inmiddels weer in orde gemaakt?

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan