XP start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb hier een xp-systeem, vrij oud. Nu is het probleem dat ie niet meer opstart.
Hij gaat door tot het punt dat ik kan kiezen tussen "veilige modus", "veilige modus met netwerkmogelijkheden", normaal opstarten, laatst bekende juiste configuratie, enz.

Als ik een keuze maak, maak niet uit welke, dan wordt het beeld zwart en blijft het zwart. Als ik dan op een toets druk, maakt ook niet uit welke, dan begint ie weer opnieuwe op te starten.
Tijdens het opstart gedeelte dat ik wel zie (dus voordat ik de opstartkeuze kan maken), zie ik welt iets van een bootagent langskomen, maar weet niet of dat er niets mee te maken heeft.

Hebben jullie enig idee?

Alvast super bedankt!!

Sam

Opstarten vanaf de Windows CD, bij setup kiezn voor R van repareren.

Eerst fixmbr uitvoeren, daarna fixboot en dan opnieuw proberen

Dan raak je inderdaad geen gegevens kwijt.

fixmbr staat voor fix (dus repareren van) het Master Boot Record (dus hoofd opstart bestand zeg meer)

fixboot is fix van de boot-manager, dus het stukje "software" dat het opstarten verzorgt

Ik heb het gedaan, maar het helpt niets. Hij start nog steeds niet op. Zowel de mbr als de boot gedaan. Vervolgens exit getypt zodat de herstart weer begon, maar het probleem is nog steeds precies hetzelfde.

Niet lang zeuren gewoon opnieuw installeren. Werkt dat ook niet dan heb je geheid een probleem met je HD.

Je bedoelt toch gewoon bij het opstarten vanaf de cd-rom, niet kiezen voor repareren, maar voor windows installeren. Als ik dat doe, zonder te formateren, behoudt ik dan wel de gegevens die op de schijf staan? Dus mail, mijn documenten, enz...

Ja vanaf cd helemaal opnieuw formateren en dan installeren. En nee dan ben je dus alles kwijt.
Wat je dus moet doen is een progje vinden wat op een floppy past of een usb stick, zodat je eerst je bestanden veilig weg kan zetten op een andere partitie of op een stickje.
Wil je dit alles niet, dan setup vanaf cd starten en kiezen voor repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan