xp start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielkr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Hallo,

Als ik mijn pc opstart krijg ik na het Acer opstartscherm een zwart scherm.
ik heb al op verschillende forums gekeken maar kan niemand vinden met hetzelfde probleem. Rebooten helpt niet.

Help mij astublieft.

Michiel

beetje onduidelijk beschreven, als je het mij vraagt

Wat voor zwart scherm is het?
met foutmeldingen, gewoon leeg, of alsof je laptop uit staat?

Heb je iets gedaan voordat je het probleem kreeg?

Hoogst waarschijnlijk zijn voeding of moederboard opgeblazen zo te merken.

Mijn Computer staat niet uit en het scherm is helemaal zwart. Ik heb ook de optie f8 geprobeerd om de veilige modus te kiezen maar ook na het f8 drukken komt er een zwart scherm

Dan ben ik toch bang dat je even contact zal moeten opnemen met de leverancier.
of misschien dat iemand anders nog iets weet?

http://www.ubuntu-nl.org/

downloaden, branden op cd en dan weet je direct of je hardware het nog doet.
Zorg dat in de bios de cdrom op 1 staat in de bootvolgorde (ingaan van de bios gebeurt door F2 te drukken bij het acerlogo)

(ps dit is een live cd van een linuxbesturingssysteem, ik haal dit aan omdat je blijkbaar geen foutmeldingen krijgt en dan kunnen mensen vanop afstand niet helpen, een livecd wil zeggen dat je kan booten van die cd ipv van de hard disk en als die werkt dan werkt je hardware ook)

intressant progseltje maare is het ook veilig?

progseltje? is dat op mijn post?

Natuurlijk is dat veilig!
Het is een linux operating system, maar op live cd dus je cdrom speler wordt gebruikt als hd zodat je de distro (hier is dat ubuntu) kan proberen zonder het te moeten installeren, maar ik denk dat het hier perfect kan gebruikt worden om te zien of je hardware min of meer inorde is.
Druk dan ook niet op install wanneer je op het ubuntubureaublad terechtkomt tenzijn je het os wilt installeren.
(ps: een cdrom speler is trager dan een hd en dus zal het OS als traag aanvoelen, dit is dus niet waar, linux distro's zijn in het algemeen sneller dan vista en meestal sneller dan een gewone, niet getweaked xp.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan