XP start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

meltingspeed

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
Sinds kort start mijn pc niet meer op.

Ik kom tot het zwarte scherm met daarop Windows XP. Daar onderin loopt de blauwe balk, maar die blijft lopen. Verder geen foutmelding of wat dan ook.

Als ik dan de computer uitzet door de stroom er af te halen, kan ik hem daarna wel opstarten in de veilige modus, ook met netwerkmogelijkheden, want ik zit nu achter diezelfde computer dit te typen; in de veilige modus kan ik dus alles doen wat je van de veilige modus zou kunnen verwachten.

Ik heb in de veilige modus ook een systeemherstel uitgevoerd naar een punt waarop de computer nog normaal startte; heeft niet geholpen.

Met de XP cd opgestart, naar de herstelconsole, fixboot en fixmbr gedaan, niet geholpen. Nu begrijp ik ook dat dat niets uitmaakt, want dan zou de computer ook niet in de veilige modus starten...

De laatst geïnstalleerde software verwijderd, ook geen succes. Er is ook geen nieuwe hardware of zo aangesloten, dus ik heb ook niets van de hardware verwijderd.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Probeer het volgende is:
Van de cd invoeren.
Herstelconsole starten.
Typ daar: chkdsk /r

Krijg nou wat!
Gisteravond de computer uitgezet en weer aangezet om hem maar eens de hele nacht door te laten draaien om te kijken of hij dan opstart, en in ene doet hij het gewoon weer.
Ik zal vandaag nog de chkdsk /r doen en kijk het nog even aan.
Vorige week had hij nl hetzelfde probleem, en toen startte hij ook in één keer weer op...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan