XP start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krijg ik dan niet 2 windows versies? Die melding krijg ik namelijk: U wilt windows installeren op een partitie waar windows gevonden is. Als u windows hier installeerd, werkt de vorige versie mogelijk niet correct. Gewoon doorgaan?

De handleidng volgen en wel voor de R van herstelinstallatie kiezen!!!!

Bij punt: 6. "Controleer of uw huidige installatie van Windows XP is geselecteerd in het vak en druk op R om Windows XP te herstellen."

Ik heb daar de keus niet om R te drukken. Ik kan daar kiezen voor:

Enter - (installeren),
D - (partitie verwijderen) en
F3 - (Afsluiten

Heb je soms iets veranderd aan de master/slave jumpers?

Nou, ik heb die jumpers er wel afgehad, maar weer teruggezet. Volgens het plaatje op de hd staan ze nu weer goed als master.

En zit de schijf waar windows opstaat aan het eind van de IDE kabel of in het midden?

In het midden. Aan een grijze aansluiten, het eind van de IDE kabel heeft een zwarte aansluiting.

Sluit de harddisk eens aan aan het EIND van de kabel ern probeer het nog eens

Gedaan, maar nog steeds geen keuze voor R. Die keus heb ik wel helemaal in het begin, waar ik enter druk bij punt 3 van jouw uitleg.
Als ik trouwens (omdat ik geen R kan kiezen) kies voor enter om te installeren, dan krijg ik dus de melding dat ik nog een keer windows ga installeren. Daar moet ik C kiezen om door te gaan. Als ik dat doe dan kan ik vervolgens kiezen om te formateren (snel of niet), of ik kan kiezen voor "geen wijzgingen in het huidige bestandsysteem aanbrengen".

Vlak voordat ik tijdens op starten op een toets druk om windows vanaf de cd-rom op te starten, staat boven die melding: no emulation. Weet niet of je er iets aan hebt, maar meldt het toch even.

Snap jij nog iets van het probleem. Hoop het wel...

En probeer je dat nu met alleen je oude geheugen erin ook met de nieuwe erbij?

Met alleen het oude geheugen. Wel de bankjes omgedraait zo te zien, maar zelfde banken gebruikt.

Laatst bewerkt:
@mister 9

Je hebt niet gereageerd op mijn post nr.20,ik vind het toch de moeite waard deze even te lezen voor je verder gaat ;)

Greetz

@mister 9

Je hebt niet gereageerd op mijn post nr.20,ik vind het toch de moeite waard deze even te lezen voor je verder gaat ;)

Greetz

Heb ik gedaan, zelfs een andere videokaart geplaatst die ik nog had liggen, maar maakt helaas ook geen verschil. Toch maar de boel formateren en XP opnieuw installeren dan?

Wat ik in zo'n geval doe is het volgende:
- maak aparte partitie aan die groot genoeg is om de C: te bevatten
- kopieer de C: met Ghost (of welk ander kopieerprogramma dan ook dat zijn eigen opstart kent) naar deze nieuwe partitie.
- formatteer de oude C: partitie
- installeer windows van scratch af aan, maar activeer nog niet. de bedoeling is namelijk om te zien of een nieuwe installatie van windows het probleem oplost. Is dat niet het geval, dan is in ieder geval duidelijk dat het daar niet in zit.
Is het probleem nu ineens wel opgelost, dan hoeft niet langer gezocht te worden. Activeer dan windows en haal alle relevante data over vanuit de kopie naar de nieuwe geinstalleerde windows.

Als je een originele XP installatie cd hebt,kun je een Winbuilder Live CD maken.

Je kunt dan in een Windows achtige omgeving,met het programma RegResWiz een herstelpunt van voor de problemen buiten de echte Windows om terugzetten ;)

Lees hier mijn uiteg met de downloads links,als je vragen hebt horen we het wel.

http://www.hardware.info/forum/showpost.php?p=1673109&postcount=2

Greetz

- kopieer de C: met Ghost (of welk ander kopieerprogramma dan ook dat zijn eigen opstart kent) naar deze nieuwe partitie.
- installeer windows van scratch af aan, maar activeer nog niet. de bedoeling is namelijk om te zien of een nieuwe installatie van windows het probleem oplost. Is dat niet het geval, dan is in ieder geval duidelijk dat het daar niet in zit.
Is het probleem nu ineens wel opgelost, dan hoeft niet langer gezocht te worden. Activeer dan windows en haal alle relevante data over vanuit de kopie naar de nieuwe geinstalleerde windows.

Ik kan heel windows niet opstarten. Kan ik dan wel Ghost gebruiken?

Ja, vooropgesteld dat u een Ghost-uitagev heeft die onder DOS kan werken. Dan hoeft alleen nog maar een bootable flop of CD gemaakt te worden waar tevens de DOS-ghost-uitgave op gezet wordt. Dan de PC daarmee starten onder DOS en de partitie kan gekopieerd worden.

Oh, en om een partitie te kunnen maken vanaf een bootable CD is Gparted heel geschikt http://www.brunolinux.com/01-First_Things_To_Know/Windows_Tools_-_Gparted.html

Laatst bewerkt:

Hoe maak ik een partitie aan. Ik heb er namelijk maar 1, en die in z´n geheel gebruikt om windows de vorige keer op te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan