Xp start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

REKIOOK

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2011
Ik heb op mijn laptop windows xp software verwijderd o.a van de printer en bij het opnieuw opstarten krijg ik een blauw scherm met informatie hoe op te starten en een melding dat de volgende fout aanwezig is.
0x000000FC (0xF7A6F8E8, 0x07494963, 0xF7A6F848, 0x00000001)
Hoe krijg ik mijn laptop weer aan de praat.

Met vriendelijke groet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je vraag van een passende titel voorzien.
"Hallo allemaal" zegt niet echt iets over je probleem.;)

Succes met je vraag.

Even wat zitten googlen op je foutmeldingen en kwam dit artikel tegen, in dat artikel staan ook 2 oplossingen die je zou kunnen proberen. Het heeft iets met je drivers te maken, dus ik denk dat de drivers van je printer niet helemaal correct zijn gedeïnstaleerd.

Aangezien het scherm blauw is kan ik niet bij de startknop komen, of doe ik iets verkeerd.

Al via F8 naar het uitgebreide opstartmenu gegaan en voor veilig modus gekozen?

Ja, ik heb via F8 voor de veilige modus gekozen.
Voor alle duidelijkheid heb ik hieronder de teks geplaatst zoals op he blauwe scherm staat.
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Er is geprobeerd om niet –uitvoerbaar geheugen uit te voeren.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u de volgende stappen uitvoeren.
Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows updates zijn die u nodig hebt.
Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware of software te verwijderen of uit te schakelen, schakel BIOSS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.
Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.
Technische informatie (mogelijk in het Engels):
STOP: 0X000000FC (0XF7A6F8E8, 0X07494963, 0XF7A6F848, 0X00000001)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan