XP start ook niet op in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkusathome

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Ik heb een gekregen pc staan met programma's voor de kinderen, deze werkte tot voor kort goed. Nu start hij steeds op tot het zwarte scherm waarbij je een laatst bekende juiste configuratie kan opstarten en in veilige modus kan opstarten. Dit werkt niet meer, na een beginscherm van xp komt hij weer terug in dit scherm.
Ook mijn zoontje van 2 speelt er vaak op en die heeft de neiging om de pc wel eens van voeding te ontdoen dmv de schakelaar op het stekkerblok:(.
Ik heb geen cd met xp en ben ook bang dat ik alle software kwijt ben.

Wie weet raad?

http://www.hirensbootcd.org/download/

Zonder XP cd zal het bovenstaande worden om de boel te onderzoeken, de registeronderdelen uit een herstelpunt kopieëren naar de map windows\system32\config naar dezelfde naam zou kunnen werken.
Zonder foutmelding is het natuurlijk gissen waar het probleem zit.

ik heb net ultimatebootcd 4.1.1 gebrand en die in de cdrom in de haperende pc gedaan.
nu weet ik nopg niet wat ik er verder mee moet, ben n.l. niet zo'n kundige (zeg maar dat ik een leek ben)

Met de MINI XP het volgende eerst uitproberen of dat helpt.

http://support.microsoft.com/kb/307545/nl
Dan bij deel 2 kijken.

Of door middel van een cd van BartsPE of de UBCD4WIN de volgende bestanden uit de map system volume information\restore met een aantal cijfers\RP met een cijfer\snapshot.
T.w.;
_REGISTRY_USER_DEFAULT
_REGISTRY_MACHINE_SECURITY
_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE
_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM
_REGISTRY_MACHINE_SAM

deze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in
SECURITY
SOFTWARE
SYSTEM
SAM

vind je het erg als ik het niet begrijp? op de ubcd 4.1.1 vind ik wel system information maar dan......?

Babylonische spraakverwarring.

Lange pier bedoelt Hiren's boot cd. Daar staat dus windows mini op.
Daar gaat Lange Pier ook vanuit.
Kijk in zijn 2de post.

Jij gebruikt : ubcd. Dus even Hiren's ophalen en branden.

Haha, zag het niet eens, kun je idd lekker lang langs elkaar heel ***le.:eek:

Hoi Lange pier, sorry dat het even op zich liet wachten, maar ik heb inmiddels minixp gestart, ik kom niet verder dan in verkenner het hoofdmenu.
De pc is nu enorm traag en wat mij nog meer opviel is dat er 3 hardiskdrives zijn genoemd (B:)Ramdrive total size 392MB free space 387MB, (C:)Local Disk, geen gegevens?? (X:)Mini XP totla size 240MB free space 237MB.
Normaal is de C drive de standaard hardeschijf??? of heeft dat met de opstart vanaf de cd drive te maken?
Ik kan in ieder geval geen locatie vinden waar windows staat. Bij B staat alleen program files en temp

Hoe moet ik nu verder?

Alvast bedankt,
Henk

Sorry die smilies kwamen per ongeluk door de tekencombinatie

Laatst bewerkt door een moderator:
Start vanaf die cd eens een chkdsk c: /r in de command prompt, neem aan dat cmd wel werkt?

Of je nu wel iets ziet op de C: schijf zoals windows in verkenner of via TotalCommander van die miniXP.
Waren er fouten gevonden door die chkdsk?

Ik zie nu inderdaad veschillende bestanden op de c schijf, pc reageert nu ook weer vlot. Het bestand System Volume Information is ook aanwezig maar er staan geen mappen in met -restore alleen een Systemfile "MountPointManagerRemotedatabase" en een text document "tracking log"

er waren wel een paar fouten die volgens mij hersteld zijn, ik heb het scherm al weggeklikt en durf ook niet te zeggen wat de fouten waren.

hoe nu verder zonder de paden die in deel 2 van microsoft staan beschreven?

En opstarten lukt nog niet?
Kijk eens in de map windows\system32\config of daar de bestanden, DEFAULT, SECURITY, SOFTWARE, SYSTEM en SAM staan, de *.bak bestanden kun je ook renamen door die te kopieëren zonder de extensie .bak.

Zou ook eerst aan een oem XP cd zien te komen met hetzelfde servicepack en dezelfde uitvoering, home denkelijk maar kan ook pro zijn.

Via kennissen, vrienden of via een torrent miss.

Hoi Lange Pier,

Het werkt weer!!:)

de pc ging na de 2e keer opstarten nog een keer vanzelf chkdsk doen, maar daarna steeds als vanouds opstarten.
Super bedankt voor je medewerking en tips:thumb:

Groeten,

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan