xp start ook niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucasDRS

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Ik heb precies het zeflde probleem.

Ik draai windows xp en vnaf vanochend bij het opstarten kom ik ook niet verder dan het bootscreen. Vanaf dat moment hoor ik één van mijn harde schijfen tikken en dan een geluidje en dan gaat hij weer opnieuw...

Nu is mijn vraag of ik omdat ik nog andere harde schijfen erop heb staan waar geen windows op staat die nog wel kan gebruiken en hoe kan ik dat testen ?

druk eens vlak voor dat je de bootscreen ziet op F8 en dan moet je de computer automatich opnieuw opstarten na systeem crash uischakelen selecteren.
Dan krijg je misschien een blauw scherm en dan kan je zien wat er verkeerd is.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME dat is de melding die ik nu krijg. Bedankt voor de Tip

Je kan proberen vanaf je windows cd op te starten, op R drukken, dan aanmelden bij je windows (als je geen wachtwoord hewbt op je administrator account moet je gewoon op enter drukken) en dan chkdsk C /R intypen.
Dit duurd lang, maar misschien helpt het

Heb je al een schijfcontrole gedaan, als je natuurlijk een windows cd hebt.

En hier de cijfers etc. van de stopfout:

0×000000ED (0×82FAD030, 0×c0000006, 0×00000000, 0×00000000)

Jouw melding lijkt ernstiger dan die van de topic-starter. Ik zou geen chkdsk /r doen (heb meldingen gezien dat dat soms meer kapot maakt dan repareert...), maar andere hulpmiddelen gebruiken om de bad sectors op je harde schijf te repareren. Daarna dan een chkdsk /p in Herstelconsole doen om hopelijk van je melding af te zijn.

Voorbeelden:
HDAT2
(optie Check and repair bad sectors in het menu van de harde schijf met de problemen)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@lucasdrs,
ik heb de twee vragen maar even uit elkaar gehaald.
het inbreken in andermans topic is niet toegestaan....
ook al lijkt het probleem hetzelfde......
je maakt een eigen vraag aan........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan