Xp start op met zwart scherm 2 sec

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hi,

Telkens als ik mn computer opstart en in windows XP kom en ik mn bureaublad zie, krijg ik plots 2 sec een zwart beeldscherm en vervolgens mn bureaublad te zien. En kan ik gewoon verder

ik denk dat dit te maken heeft met de bestanden die ik van een vriend terug gezet heb in mn windows/system(32) directory Shwapi.dll en msgina.dll
khad ze namelijk per ongeluk verwijderd door IE6 helemaal te verwijderen van mn XP home

hoe krijg ik dit 2sec blackout scherm weg?


PS ik wil iedereen die de 4e januari jaris is,vandaag dus feliciteren. Ik ben vandaag 20 geworden:D
 
behalve de bestanden van een ander gebruiken / terugzetten, kun je (voortaan) 2 andere dingen proberen:

systeemherstel, terugzetten van een datum waarvan je weet dat je de bestanden nog had of

opstarten in veilige modus (F8) en dan kiezen voor: starten met laatst bekende goed werkende.......
 
weet ik ,

dat probeerde ik ook maar aangezien ik geen herstelpunt gemaakt had,
werkte deze beiden threads niet.

en met f8 veilige modus kon ik toen ook niet in windows komen
 
nee, akkoord,
maar je kan nog 2 dingen proberen:
F8 en dan "laatst bekende...." of

de 2 bestanden ff naar een "vreemde plek" op je hdd kopieren, dan heb je de "foute" situatie terug, als je DAN met F8 de truuk probeert..................
 
die vriend van jou waar je die bestanden hebt gehaald. heeft hij windows xp pro of home edition.
 
PAsja
das het probleem want ik kom dan niet meer in windows
dus



en die vriend gebruikt PRO
en ik Home maakt dat uit?
 
Geplaatst door Stanley19

1)Telkens als ik mn computer opstart en in windows XP kom en ik mn bureaublad zie, krijg ik plots 2 sec een zwart beeldscherm en vervolgens mn bureaublad te zien. En kan ik gewoon verder
2)hoe krijg ik dit 2sec blackout scherm weg?
1)Waarschijnlijk heeft je pc het 'druk' met opstarten...
2)Grondig:
opstarten: del -> in BIOS het booten op a: floppy zetten -> bootfloppy erin (zoiets alsdownloaden van www.bootflop.com ofzo, ff zoeken).
Wanneer je dan een prompt in beeld krijgt format/fdisk
wat je maar wil, maar dan ben je dus alles kwijt qua gegevens...offfff:
in het bios de bootseek aanpassen als hierboven en juist de floppy uitschakelen, evenals CD. Al zou ik de floppy toch aanlaten.
Was dit reeds niet direct de oplossing, dan zou ik nog 'ns kijken of je XP niet opnieuw moet installeren?of anders IE 6?
of heeft 't dan toch met opstartproblemen te maken? kun je geen uninstall proberen?
 
papier?hier! je bent zeer onduidelijk.

maar Stanley19 probeer ie6 opnieuw te installeren
en zo als ik hierboven vroeg of je vriend winxp pro of home heeft
 
Geplaatst door Snow Power
papier?hier! je bent zeer onduidelijk.

maar Stanley19 probeer ie6 opnieuw te installeren
en zo als ik hierboven vroeg of je vriend winxp pro of home heeft


hij heeft HOME EDITION Nog ff nagevraagd en ja
zeker papier ik vond dat niet zo duidelijk
het ligt duidelijk aan die 2 bestanden
 
nou probeer internet explorer opnieuw te installeren nog steeds probeer dan windows opnieuw te installeren
ik neem aan dat je weet hoe dat moet
 
eerste zal ik proberen het 2e weet ik niet en kan denk ik ook niet heb geen c d van XP
stond standaard op mn pc namelijk
 
heb je geen cd's bij gekregen van je pc
zo niet moet je ff terug gaan naar die winkel en zeggen dat je de cd's niet bij hebt gekregen

heb je ze toch wel dan staat xp wel in zo niet dan heb je het op een image staan. *** HP pc's
 
als ik IE 6opnieuw wil installeren krijg ik deze melding hoe los ik dit nou weer op?
 

Bijlagen

  • ie6.jpg
    ie6.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 25
nee na 4 keer opnieuw opstarten zelfde probleem?
 
confused_smile.gif
vaag hmm nou ik weet het niet meer. gebruik je misschien image op je pc.
zo niet vraag dan aan vrienden die winxp wel op cd hebben of je die kan lenen.

en dan installer je windows opnieuw op
 
Sorry dat ik vaag overkwam, was niet m'n bedoeling, ik denk hardop. Stop ik nu maar mee, denk ik!
Wat ik met uninstall bedoelde was, waar volgens mij die foutmelding ook opslaat, dat je wellicht een installatie niet goed afgerond hebt door wat voor reden dan ook... Kun je niet 'ns proberen om via XP de laatste 'systeemstaat' ofzo terug te plaatsen?
suc 6 en tot ziens
 
nog steeds dezelfde problemen.
voor de rest maakt het niet uit ondervind geen problemen verder maar toch vind ik het hoogstens irritant
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan