Xp start snel op, maar het netwerkicoontje komt pas na 5 minuten. Geen virus gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
Ik heb een windows Xp computer die zijn werk nog prima doet, maar hij geeft een vervelend probleem.
Als ik hem opstart dan is dat zo gepiept, maar daarna duurt het tot wel 5 minuten voordat het netwerkicoontje verschijnt en dan kan ik ook pas verder, want de PC wacht daarop.
Ik heb op malware gescand en op virussen, niets gevonden.

Ik dacht toen slim te zijn en de slaapstand te activeren, dan zou opstarten sneller moeten gaan lijkt me. Maar het probleem is dat hij niet in slaapstand wil gaan. Hij geeft wel aan in slaapstand te gaan, maar dan plopt het normale bureaublad weer tevoorschijn en er is niets gebeurd.

Wat zou dit kunnen zijn ?????
 
Uninstall bij de netwerkverbindingen en eigenschappen voor lan-verbinding de ipv6 en reboot, geeft dat verbetering?
 
Ik heb geen IPV6. PC is al meer dan 7 jaar oud. Hij deed het eerder best en toen liet ik hem veel aanstaan, maar hij wordt nu zo oud dat ik dat niet meer aan durf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit mogelijk een proces in de weg van het opstarten van het netwerkikoontje.
Wat wordt er allemaal opgestart.

Je kunt ook op een of andere manier de volgorde van de processen instellen, maar op dit moment weet ik niet direct hoe dat in z'n werk gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan