xp start steed opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

casepimper

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Berichten
87
goedemorgen ik heb xp op een nieuwe comp gezet en heeft even goed gedraaid maar nu krijg ik steeds dat me computer steeds opnieuw opstart ik kom xp niet meer in maar je ziet even een blauw scherm met een melding over shell32.dll heel snel. Ik kom veilige modus ook niet in iemand ideeen
 
oplossing morgenmiddag op de site :)

Ik weet dat mijn broer dit ook heeft gehad
ik zal morgen als hij langskomt even vragen voor je.
 
Heel vreemd. Wat je kunt proberen is het volgende:

- Start de computer op met de winXP cd-rom. Zorg wel dat de pc boot vanaf de cd (Dit is in de bios te regelen). Hier kun je kiezen voor een herstel optie.

of - Kun je bij het opstarten misschien kiezen voor "opstarten in de laats bekende goede configuratie" of iets dergeiljks?

scu6
 
ben ik nu aan het doen heb zelfs een nieuw moederbord gekocht op advies
maar nog ideeen
 
misschien heb je wel een windowxp-licentie probleem. Volgens mij checkt XP je hardware en verifieerd deze met je hardwaregegevens zoals die was toen je xp voor het eerst registreerde. Nu heb je een nieuw moederboard en XP denkt dat je een nieuwe computer aan het installeren bent. of was dat alleen bij OEM versies?
 
Laatst bewerkt:
mss moet je eens je register scannen ik kreeg ook van die goedkope meldingn en dan waren ze ineens weg
 
ben ik nu aan het doen heb zelfs een nieuw moederbord gekocht op advies
maar nog ideeen

Heb je die erna ingezet?, das na het probleem of ervoor, en kreeg je dat probleen daardoor.

Er zijn natuurlijk een aantal virussen die dat ook veroorzaken, maar ja, als je nerens in kunt komen, nieuwe install misschien, of een herstelinstallatie.
 
alles opnieuw geinstalleer loopt xp weer vast i denk iets hardware matig niet in orde
hardeschijf????? Harde schijf geformateerd en nog niks doen na de installatie ik heb hem zelf gebouwd en ik heb wel een aantal gebouwd maar dit heb nog nooit meegemaakt een kale xp en nog vastlopen geheugen ook nog een keer verwisseld ddr2 ik had eerst geil en nu kingston ik dacht eerst dat ze elkaar niet zouden herkennen maar dat is ook niet het probleem want bij kingston heb ik het zelfde probleem dus dan blijft alleen nog over de harde schijf of de processor maar hoe kom ik daar achter of het aan de processor ligt ik zie geen rare temps hij blijft keurig rond 45 graden hangen. Dus ............ Ik weet het niet meer
 
Laatst bewerkt:
Het kan je mobo nog wezen...

Tja.. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Als je tijdens het opstarten op F8 drukt, dus waar je kunt kiezen voor veilige modus, krijg je dan de optie op het automatisch herstarten uit te schakelen? (even goed kijken dus).

Zoja: wat is de EXACTE foutmelding in dat blauwe scherm?
 
misschien werkt dit :

probeer op te starten vanaf xp cd, herstellen te kiezen en vanuit dosscherm /chkdsk /p/r doen

bij mij was dat de oplossing ;-)
werkt ook als je de melding van unmountable boot volume krijgt trouwens

ik doe ook altijd even dit na een nieuwe installatie:
ga naar :
Deze computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart-Herstel Instellingen -> "de computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken

succes
 
Laatst bewerkt:
ik doe ook altijd even dit na een nieuwe installatie:
ga naar :
Deze computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart-Herstel Instellingen -> "de computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken

succes

Als je tijdens het opstarten op F8 drukt, dus waar je kunt kiezen voor veilige modus, krijg je dan de optie op het automatisch herstarten uit te schakelen? (even goed kijken dus).

Is inderdaad slim om van te voren te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan