xp start steeds opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Mijn pc start steeds opnieuw op. Ik ben met del op veilige modus gelomen. Gescant op spyware en virussen. (wel spyware geen virussen zaten erin. Maar nu ging ik weer opstarten en het probleem blijft hetzelfde. Ik krijg wel heel snel een blauw scherm met een foutmelding maar kan dit niet lezen.
Ik probeer weer opdezelfde manier in veilige modus te komen, maar dat lukt niet meer krijg nu alleen steeds de bootvolgorde. en niet meer de mogelijkheid voor de veilige modus.
Anders kan ik het automatisch opstarten uitzetten dit lukt dus niet!!!

Nu heb ik chkdsk met recovery cd van xp gedaan. Was goed toen chdsk /p vind dan een of meer fouten. Maar hoe moet ik dat repareren, zonder iets kwijt te raken op mijn pc.

Wie help mij, want ik wil niet formateren of xp erover zetten, dit gaat fout omdat ik dan alles kwijt ben.

En hoe komt het toch dat ik nu niet meer in de veilige modus kan komen en alleen de bootvolgorde krijg?

chkdsk /r moet je dan doen ...
maar druk eens op F8 om de keuze te krijgen ... net na je bootvolgorde ... dan zou je al meer moetten zien ...

ik ga nu chdsk /r doen en sorry ik had inderdaad f8 gedaan. De del was voor de bios. En bij f8 krijg ik dus de 3 mogelijkheden van de bootvolgorde en niet meer de veilige modus heel vreemd.

Als ik chdsk /r gedaan heb kom ik nterug of het gelukt is of niet.
Bedankt voor je snelle antwoord

als je te snel op F8 drukt krijg je inderdaad je boot sequence ... druk op enter voor je harddisk ... en druk snel paar keer op F8

Ik heb chdsk /r gedaan en ik had ook gelezen fixboot /c:

Maar deze beiden hebben niet geholpen. En inderdaad het is gelukt om nu op de veilige modus te komen. En ik heb dus het automatisch starten uitgezet.

Ik kon nu de foutmelding lezen. Er staat dus dat er een fout is en voorkoming dus dat daarom het weer wordt afgesloten. Er staat geen wat voor fout.

Wel staat er dat controleerd moet worden of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. En er staat ook schakel stuurprogramma uit.

Schijfruimte voldoende, maar welke stuurprogramma ze bedoelen zou ik niet weten staat er niet bij.

Ook staat dat bij Bios-geheugenopties, de caching of shadowinhg uit moet zetten, maar kan deze echt niet vinden in de bios.

Is er nog iets aan te doen.

groetjes

Makkelijk is in dit geval de schijf in een andere comp erbij te hangen, indien het geen laptop is.

Is dat mogelijk?

Anders deze handleiding eens doornemen, indien je system restore gebruikte.

De handleiding.

Maar het gaat gemakkelijker als de schijf in een andere comp erbij hangt.

Het is een laptop dus dat kan niet.

Ik heb de handleiding wel gelzen maar zie door het bos de bomen niet meer. Volgens zijn deze ook niet echt van toepassing er staan ook foutcodes bij die heb ik niet kunnen vinden. Het ontbreken van iets ed.

Laatst bewerkt:
Jammer, want het terugzetten van de configuratie bestanden, uit een restore point van een datum toen het wel allemaal werkte, lost dit probleem meestal wel op.

Heb je misschien wel een volledige XP versie of alleen een restore cd?

Heb je op die restore cd dan ook de mogelijkheid om vanuit een menu de bestaande installatie te repareren? en niet alleen de mogelijkheid om de hele boel vanaf de fabrieksinstallatie te herstellen, want in dat laatste geval ben je inderdaad alles kwijt.

recovery cd die heb ik al gebruikt toch met de r van reparen en dan chdsk etc....
En ja ikkan ook de hele versie erweer opzetten van xp maar dan ben ik alles kwijt.En dat wil ik nog niet. Alleen als het niet anders kan dan moet het maar

helma zei:
recovery cd die heb ik al gebruikt toch met de r van reparen en dan chdsk etc....
En ja ikkan ook de hele versie erweer opzetten van xp maar dan ben ik alles kwijt.En dat wil ik nog niet. Alleen als het niet anders kan dan moet het maar

Die eerste R is van recovery console, de tweede R, indien deze in beeld komt bij installeren, is van repair, maar die zie je meestal alleen bij een volledige versie van XP, dan heb je die mogelijkhid om bij het scherm van installeren voor een repair te kiezen van de huidige XP installatie, maar meestal ontbreekt die optie bij een OEM cd.

kan je in veilige modus, begin dan eens met het verwijderen van het grafisch stuurprogramma ... Nvidia of dergelijke .. en start dan opnieuw op

Ja ik kan in de veilige modus.
Maar ik heb wat ontdekt.Ik heb draadloze internetverbinding en als ik de kabel van de router even er uit en dan er weer in doet. Gaat alles goed. DE volgende keer weer hetzelfde probleem maar gaat steeds goed als ik die kabel even los maak en dan weer plugt.
Ook als ik de pci kaart uit de laptop haal en dan opstart gaat het goed. Vreemd maar dan loopt alles goed zonder problemen.

Kan dit misschien verholpen worden of moet het maar zo.

Nog bedankt voor alle antwoorden

In de topic start stond dat je niet in de veilige modus kon komen.:confused:

Heb je al een systeem herstel geprobeerd met een herstelpunt van een datum die wel werkte?

Ja maar ik het gedaan zoals serverdude het uitlegde het lukte. Dus ik had het gewoon fout gedaan.

En ja ik had als eerste systeemherstel gedaan.En dit lukte niet

dan is er een probleem met het stuurprogramma van die kaart ...
of de kaart zelf natuurlijk, kan je proberen met een andere kaart ?
of met een nieuw stuurprogramma

Ga het proberen, stuurprograma's even opzoeken op internet.

Bedankt

Andere kaart heb ik niet, maar kaart wel geprobeerd op andere laptop. Ging goed.

Ook de drivers opnieuw geinstalleerd, maar doet nog steeds hetzelfde.
Kan geen andere drivers vinden op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan