xp start uit zichzelf opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoeppie

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
21
Als ik bezig ben, start mijn pc soms zomaar spontaan opnieuw op, na het opstarten krijg ik de volgende melding

C:\DOCUME~1\saskia\LOCALS~1\Temp\WERb33d.dir00\Mini092705-02.dmp
C:\DOCUME~1\saskia\LOCALS~1\Temp\WERb33d.dir00\sysdata.xml

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen ?
Het is steeds dezelfde foutmelding en volgens mij gebeurt het niet bij een speciaal programma, want het gebeurt spontaan soms als ik zelfs helemaal niet thuis ben of niet met de pc bezig ben
Heel graag hulp, bij voorbaat dank

groetjes
snoeppie
 
Probeer dit eens:

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad "geavanceerd"
- Dan bij "opstart en herstartinstellingen" op de knop "instellingen" klikken
- Dan bij systeemfouten .. "computer opnieuw opstarten" het vinkje weghalen

Als je dan een fout krijgt.. dan sluit je computer niet zomaar af, maar geeft een blauw scherm met een foutcode.. als je die hier kan plaatsen.. kunnen we misschien nog iets meer :)
 
Als het goed is

Volgens mij moet er in sysdata wel wat staan waar mee je verder kunt.

Ander kun je rechtsklikken op deze computer en gaan naar eigenschappen.

Klik bij herstel en startopties Opnieuw opstarten uit.

Dan krijg je de tijd om je Blue screen te bekijken.

Dan zoek je hier naar uitleg bij je melding.

Eric.

Edit Killer menace was me voor.
 
Laatst bewerkt:
fijn, bedankt alvast allebei, ik laat weer van me horen als ik meer gegevens heb

groetjes
snoeppie
 
blauw scherm met foutcode, echter die kan ik niet vinden bij de foutcodes, behalve dat het te maken kan hebben met een hack ofzo, maar als ikde patch download zegt hij dat ik die file al heb.
Dit is de code: 0x00000019(0x00000020,0x861c5688,0x861c5ef0,0x0b0d0033)
ik begrijp er een beetje uit dat het duidt op een hardware fout ( ?) maar de pc heeft altijd prima gewerkt en k heb niets toegevoegd.


Nou ja, ik wacht op antwoord en tips van de kenners

alvast weer bedankt


groetjes
snoeppie
 
Hallo Saskia

Geef even de tekst die op je blue screen stond/staat.

Iets als : XXX_XXXXX_XXXXX_XXX

Eric.

P.S. Of was het deze .
 
Laatst bewerkt:
Hoi Eric

Ja dat is het
BAD_POOL_HEADER

alleen snap ik in die tabel de parameters niet , bij mij staan hele grote getallen.

Nou ik hoop dat het op te lossen is, zou het helpen als ik een systeemherstel doe ? Of is het hardware ?

alvast weer hartstikke bedankt

groetjes
snoeppie
 
Haal je RAM-modules eens uit je PC en zet ze er daarna weer in tot je *klik* hoort
 
Heb je nieuwe software geïnstalleerd.

Lijkt eerder een driver probleem. Hoewel wat killer menace zegt kan soms het probleem zijn.

Heb je XP, dan kun je foutrapport versturen aanzetten bij herstelopties. Dan kom je meestal automatisch op de pagina die je verteld welke driver het is en of er een oplossing voor is.

Helaas vind Bill Gates, de melding dat er nog geen oplossing voor is, ook een oplossing.

Eric.
 
ik zal beide oplossingen proberen, eerst geheugenmodules eruit en (verwissel ik met de andere pc, dan weet ik zeker of het dat wel of niet is) en dan software verwijderen van de laatste ca 14 dagen. Want ik heb tussentijds wel wat geinstalleerd.

Ik hou jullie op de hoogte
alweer hartstikke bedankt

groetjes
snoeppie
 
vorige maand of zo kreeg ik bij een computerblad de cd van acronis true image cadeau.
Ik heb deze laatst geinstalleerd met de bedoeling een backup te maken.
Het programma heeft in mijn hardware iets geinstalleerd ( iets virtueels, maar zag er uit als een netwerk icoon), dus die heb ik er bij de hardwareconfiguratie uit gegooid, verder heb ik het prog gedeinstalleerd en sindsdien draait de pc gewoon door, dus ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden, ( nou ja anders ga ik meer verwijderen, maar eerst maar even afwachten)

Nogmaals heel hartelijk dank voor jullie hulp, daar ben ik heel blij mee

groetjes
snoeppie

ps , ik vink nog niet aan dat het probleem is opgelost, ik kijk het eerst een week aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan