XP start veel te laat

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Berichten
104
Plotseling wil mijn systeem nauwelijks meer opstarten. Als ik mijn pc aanzet dan heb ik eerst zeker 4 minuten in beeld dat er een intel 2.6 ghz processor in de pc zit, pas daarna start de computer gewoon op. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
 
Hd op auto detectie gezet? Of andere apparaten? of deze verwijderd wnn deze in Bios vast zaten ingesteld? ram geheuigen stuk? krijg je biepjes???
 
Dit ligt hem waarschijnlijk niet aan de software, omdat hij die nog niet laad. Heb je dingen verandert aan de hardware of in je bios?

Het eerste wat je zou kunnen proberen is een bios reset. Dit kun je doen door de batterij van je moederbord er een tijdje uit te halen, of het jumpertje op je moederbord even te verzetten. In je boekje over het moederbord staat wel welke dit precies is.
 
Dank voor jullie reacties.

Hoe zet ik mijn HD op autodetectie? Nee ik krijg geen biepjes.

Waarschijnlijk heb ik wel iets veranderd, maar niet bewust. Plotseling doen mijn memorysleuven aan de voorkant van de pc het ook niet meer.

Is het niet link om mijn bios te resetten??
 
neen reset bios met jumpertje, kan geen kwaad pc gaat altijd opstarten daarna, sommige funcites kunnen we veranderd zijn zoals boot sequensce, procedure, auto detect, Usb, paralel disabled of onboard sound, etc...

batterij vind ik persoonlijk riscant maar in theorie moet het lukken.
 
dank

Seedorf en Masera bedankt. Dankzij jullie hulp werkt mijn systeem nu weer als een trein. Ik heb de batterij van mijn moederbord even verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan