XP starten ipv Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja. Moet snor dan zijn Vista van de C af gooien en opnieuw op de D zetten of zijn er meer opties? :eek:
 
Zonder de machine te zien durf ik daar geen 100% proof antwoord op te geven.
 
Merk computer, hardware die er in zit, zoals videokaart, netwerk, etc.

CPU: Intel Core 2 Quad Q9450 2.66GHz FSB1333
GPU: GeForce GTX280 1GB DDR3 2xDVI/HDCP
Mobo: Asus Striker II Formula nForce 780i SLI
Ram: Corsair 2x2GB DDR2 PC8500 CL5.0 DHX Dominator
HDD: Samsung 750GB SATA300
Netwerk zit op mobo.

Anders nog iets?
 
Nog iets verwarrends (denk ik).
Als ik XP draai dan staat XP op mijn C partitie. En als ik Vista draai staat Vista opeens op mijn C partitie. Is dit normaal bij een dual boot, of niet... ?


En er zit ook geen time out in zoals daar staat.

Zo vreemd is dat niet. Afhankelijk van de signature (=handtekening) die op de harde schijf wordt gezet kan Vista en ook XP bepalen welke schijfletter er wordt toegekend!
Op deze manier heb ik wel eens een kale XP die dankzij zo'n memory-cardreader op I: werd geïnstalleerd weer kunnen 'terugleiden' naar C:

Het koppelen van schijfletters met 'signatures' staat in de registry, bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Er is nog wat meer over te melden, maar dat is hier niet relevant.

M.b.t. BCDEDIT: BCDEDIT is niet interactief. Je moet het dus opstarten vanaf een commando-prompt (cmd.exe). en dan parameters meegeven.
Opties met BCDEDIT: Kijk even hier

(Misschien had iemand bovenstaande informatie al gemeld).

Tijs
 
Laatst bewerkt:
Zo vreemd is dat niet. Afhankelijk van de signature (=handtekening) die op de harde schijf wordt gezet kan Vista en ook XP bepalen welke schijfletter er wordt toegekend!
Op deze manier heb ik wel eens een kale XP die dankzij zo'n memory-cardreader op I: werd geïnstalleerd weer kunnen 'terugleiden' naar C:

Het koppelen van schijfletters met 'signatures' staat in de registry, bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Er is nog wat meer over te melden, maar dat is hier niet relevant.

M.b.t. BCDEDIT: BCDEDIT is niet interactief. Je moet het dus opstarten vanaf een commando-prompt (cmd.exe). en dan parameters meegeven.
Opties met BCDEDIT: Kijk even hier

(Misschien had iemand bovenstaande informatie al gemeld).

Tijs

Ik denk dat ik het een beetje snap.
En dat van BCDEDIT, dat had ik wel verwacht. Niet zo precies als jij dat nu uitlegt maar dat je dat programmaatje een waarde mee moet geven in bijvoorbeeld uitvoeren. Zulk soort "programmaatjes" ben ik vaker tegen gekomen.

Bedankt voor de info :thumb:

EDIT:
Bedankt voor de hulp, het is gelukt. Alles staat nu goed ingesteld, ik heb er ook een time-out van 10 seconden in gezet :)
Heel erg bedankt :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan