XP stijl > Klassiek en geen firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

nayan

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2007
Ik weet niet of ik het hier goed plaats, maar:

Sinds 3 dagen doet mijn PC raar, ik heb XP, maar bijv. de startblak gaat soms (gedeeltelijk) terug naar Windows Klassiek Stijl (Win 98). Ook gaat de PC soms automatisch uit.

Ook: Ik moet internet connection sharing aanhebben voor mijn xbox 360 met xboxlive. Maar die test Failed bij DNS. Als ik dan Windows Firewall probeer op te starten zegt hij

-De Windows Firewall-instellingen kunnen niet worden weergeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. Wilt u de service Windows Firewall/Internet-verbinding delen (ICS) starten?
(Dus ik druk JA)

-Windows kan deze service niet starten: Windows Firewall/Internet-verbinding delen (ICS).

Ook krijg ik elke +- 30 minuten een Foutmelding van Win32 Generic Host Process.
Ik heb ook ZoneAlarm, maar die is helemaal goed geconfigureerd.
en ik word hier nogal gek van :confused:

Laatst bewerkt:
ik ga het vanavond proberen, als ik wat tijd heb, thanks voor de snelle reply

Automatisch uit ==> Afsluiten of uitvallen?
Terug naar XP stijl => Kan oorzaak zijn van uitvallen of foute software/drivers.
ISC niet kunnen starten -> Kan duidelijk op problemen. HitmanPro aan het werk gehad? (klik)
Generic Host -> Is een bekende bug, hier is een patch voor beschikbaar. Omdat het sinds drie dagen is, is dit vreemd.

Probeer sowieso systeemherstel. Als je naar drie dagen terugkijkt zul je wellicht ook systeemherstelpunten die aangemaakt zijn bij grote systeemwijziging, staat hier iets nuttigs tussen? Bijvoorbeeld: heb je drivers geïnstalleerd, of Windows updates?

Uitvallen, zou dat misschien hier los van kunnen staan, en dat ik nieuwe voeding moet kopen?

Ik heb wel al iets langer dan 3 dagen die generic host process, maar nu heb ik hem vaker,

en dus sinds drie dagen dat windows xp teruggaat naar klassiek en WMP mijn mp3s niet meer afspeeld. Als ik de PC restart, spelen ze wel weer, maar naar een tijdje niet meer :confused: ik probeer nu hitman.

Niets belangerijks de afgelopen week in Systeemherstel.
Ik heb systeemherstel naar 3 dagen gedaan, maar dat haalt niets uit, ik denk erover om dan maar eens en maand te proberen ofzo.

Probeer eerst een maand, levert dat niets op dan gaan we de problemen individueel bekijken.

Heb je aanduidingen dat je voeding defect is?

ik heb een maand gedaan, maar hij zegt dat er geen wijzigingen waren aangebracht, net zoals bij toen ik 3 dagen deed.

Ik ken iemand die ook last had van een uitvallende PC, en hij zei dat het dan waarschijnlijk de voeding was, maar verders weet ik er niets vanaf.

Verders heb ik gisteren al Foutencontrole gedaan, en er is heeft nogal wat gerepareerd.

en soms doet internet connection sharing het, maar na een tijdje gaat mijn PC (deels) terug naar klassiek, speelt geen mp3's meer af en kan ook geen Windows Firewall meer openen.

ik heb nu sinds een uurtje of 2 heeeeeeel erg traag internet, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar de andere PCs hebben er geen last van. dus ik meld het maar ff.

ik begin een beetje denken aan formatteren die handel, en opnieuw beginnen. Maar echt zin in al dat gedoe heb ik niet echt. :P

Laatst bewerkt:
Ik ben die scan nu aan het doen, heb 2 dagen zonder reden geen internet gehad op elke PC hier. Windows Media Player 11 heeft nu problemen met het afspelen van mijn muziek. En hij blijft soms teruggaan naar Klassiek, anyways, Thanks for all the help :thumb:

Ik zal nog wel laten weten wat er uit die scan komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan