XP Style weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fab300

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
812
Hallo,
Gisteravond onlangs even wat rotzooi van mijn computer weggegooid. Computer sneller, schijf leger, enz. Alleen is er één probleempje: Ik had Style XP geïnstalleerd en nu de trial toch allang verlopen was, heb ik heb dus gedeïnstalleerd. Evenals Windows Longhorn Transformation Packet. Maar na Windows Longhorn moest ik hem opnieuw opstarten en toen ik dat had gedaan, kreeg ik een melding van Windows XP dat er bestanden van Windows missen en dat ik de Windows installatieschijf in de computer moest stoppen. Maar voor ik echter de kans kreeg hem te pakken startte hij weer opnieuw op.
Na een heleboel stijlen van Windows heb ik nu alleen nog maar Windows klassiek. Ik wil weer naar mijn vorige stijl deze (die ik toevallig nog op Helpmij.nl had staan):

taakbalkhm.png


Uit Style XP. Maar ook de normale Windows style is goed, als ik maar niet deze lelijke grijze ouderwetse stijl behoud.
Iemand raad? Was namelijk niet van plan Style XP opnieuw te downloaden en erachter te komen dat het niet werkt.

Grtz. Fabian.
 
Doe system herstel.(wilt wel helpen wel even die dingen verwijderen via software he;)
 
Als ik systeemherstel doe, komen ook al die gedeïnstalleerde programma's weer terug. En ik had ze al verwijderd via Ccleaner.
 
Kijk eens wat er allemaal aan bestanden en mappen staat bij het volgende:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\Resources\Themes

Hieronder wat er aan mappen en bestanden bij mij staat (ik heb nooit een transformation pack etc. geïnstalleerd gehad):

Code:
C:\WINDOWS\RESOURCES\THEMES
|   Luna.theme
|   Windows Classic.theme
|   
\---Luna
    |   luna.msstyles
    |   
    \---Shell
        +---Homestead
        |       shellstyle.dll
        |       
        +---Metallic
        |       shellstyle.dll
        |       
        \---NormalColor
                shellstyle.dll

Tijs.
 
Ik heb een heleboel bestanden en mappen; als ik naar luna ga waar jij ook naartoe kan dan krijg ik wel Windows XP Style te zien in het kiesmenu, maar dan krijg ik ook deze melding:

fhmi.png
 
Lijkt er dus op dat de Thema's service (kijk na via Start -> Uitvoeren -> services.msc) niet gestart is en ook niet gestart kan worden. Kijk ook de afhankelijkheden na: Dubbelklik op de Thema's service, en kijk in tabblad Afhankelijkheden. Bij mij staan daar geen afhankelijkheden, maar misschien bij jou wel.

Kijk verder ook in je Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) in het logboek Systeem en (misschien) het logboek Toepassingen wat je m.b.t. het (falen van) het starten van de Thema's service kunt vinden.
Desnoods herstart je vooraf even de pc, zodat je een 'verse' foutmelding zou moeten kunnen vinden m.b.t. de Thema's service.


Tijs.
 
Over dat andere topic: diskcopy32.dll is géén onderdeel van een normale Windows XP omgeving, moet er dus door een of andere trojan, virus etc. op gezet zijn. Hopelijk gaat MBAM het probleem voor je verhelpen.

Tijs.
 
Ik zie ze ook niet staan in die map en ik heb verborgen bestanden en mappen aan staan. Maar laten we dit topic bij dit topic houden en dat topic bij dat topic...
 
@daniel518: De hele Thema's service start niet, en dus zal hoogstwaarschijnlijk jouw aangereikte thema niet werken...
Eerst moet ervoor gezorgd worden dat het standaard (Windows XP) thema weer beschikbaar komt, naar mijn idee.

Tijs.
 
Bedankt voor de moeite, maar zoals Dnties al zei, het werkt niet. Toch nog even voor de zekerheid uitgeprobeerd en inderdaad, werkt niet.
Ik denk erover, als al die Avast-meldingen blijven komen, mijn hele Windows opnieuw te installeren. Ik heb wel meer gerotzooid in de map Windows en meestal had dat een negatief effect. Maar ik probeer nog steeds de schade te herstellen...
 
Lijkt er dus op dat de Thema's service (kijk na via Start -> Uitvoeren -> services.msc) niet gestart is en ook niet gestart kan worden. Kijk ook de afhankelijkheden na: Dubbelklik op de Thema's service, en kijk in tabblad Afhankelijkheden. Bij mij staan daar geen afhankelijkheden, maar misschien bij jou wel.

Kijk verder ook in je Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) in het logboek Systeem en (misschien) het logboek Toepassingen wat je m.b.t. het (falen van) het starten van de Thema's service kunt vinden.
Desnoods herstart je vooraf even de pc, zodat je een 'verse' foutmelding zou moeten kunnen vinden m.b.t. de Thema's service.


Tijs.

Ik zie hem wel staan, maar hij stond uitgeschakeld. Op automatisch gezet. Nee, geen afhankelijkheden.
Ik snap niet precies wat je bedoelt met de tweede optie.
 
Ik zie hem wel staan, maar hij stond uitgeschakeld. Op automatisch gezet. Nee, geen afhankelijkheden.
Ik snap niet precies wat je bedoelt met de tweede optie.

Kon je de Thema's service ook starten nadat je 'm op Opstarttype "Automatisch" had gezet? Indien nee, dan via de bemerkingen van mijn laatste paragraaf ("tweede optie") proberen te achterhalen in Logboeken welke foutmelding werd gegenereerd bij de mislukte poging om de Thema's service te starten, zodat hopelijk de oorzaak duidelijk wordt waarom dat niet lukte..

Succes,

Tijs.
 
Nee, Thema's werken nog steeds niet.
Ik zie een heleboel foutmeldingen en een hele lange lijst; ik weet niet precies welke van Thema's is. Ik zal alle fouten en waarschuwingen uploaden vanmiddag.
 
Als je slim bent probeer je nu nog een keer de Thema's service te starten, start je Logboeken en richt je je alleen op de foutmeldingen in Logboeken van dat tijdstip van Thema's starten.

Dat scheelt een hoop onnodige foutmeldingen uploaden.

Tijs.
 
Lijkt er dus op dat de Thema's service (kijk na via Start -> Uitvoeren -> services.msc) niet gestart is en ook niet gestart kan worden.
Hoe moet ik hem starten dan?
 
In Services.msc rechtsklikken op "Thema's" en kiezen voor Starten.

Tijs.
 
Nu ik Thema's weer gestart heb, werkt hij weer. Ik heb mijn XP-stijl weer terug! Bedankt!
 
Dat is goed nieuws! :)

Graag de vraag nog op opgelost zetten: Even met de muis klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan