XP systeemhersteldiskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo414

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Bij het opstarten verschijnt halverwege een scherm met mijn naam die ik moet aanklikken om door te starten maar in plaats daarvan slaat hij de gegevens op en wil afsluiten. Ook in veilige modus krijg ik dit probleem.Vervolgens opgestart met de XP-cd en als ik de R indruk kan ik het systeemherstel aanroepen met F2 maar willen ze dat ik een *SYSTEEMHERSTELDISKETTE* plaats. Helaas heb ik die niet. Mijn vraag is hoe ik die diskette kan maken op een andere computer en of het dan mogelijk is daarmee het systeemherstel door te voeren. Ik sta ook open voor andere suggesties die ervoor kunnen zorgen dat ik de bestanden op de C kan behouden. Bvd, Leo :o

Maak een bootdiskette (eens googlen)
Probeer dit eens:

Laatst bewerkt door een moderator:
Die diskette heeft geen zin, want die moet gemaakt worden als het systeem nog prima draait.:(
Voor zover ik het begrijp is dit ook alleen mogelijk in Windows XP Proffessional.
Maar het kan nog erger. Wat te doen als bovenstaande optie ook niet meer werkt? P.S.: Onderstaande mogelijkheid werkt alleen in de Professional editie!

Om na dit doomscenario nog op te kunnen starten dient u vooraf actie te ondernemen en een diskette te maken voor Automatisch systeemherstel. U doet dit als volgt: Start / Alle programma's / Bureau-accessoires / Systeemwerkset / Back-up. Kies voor Geavanceerd (Geavanceerde modus), dan in het rolmenu Extra voor Wizard Automatisch systeemherstel en volg de instructies. Dit dient u natuurlijk te doen op een moment dat Windows XP goed werkt. U krijgt dan trouwens niet alleen een diskette (ook al wordt deze indruk gewekt) maar uw systeem moet ook een back-up medium zoals een tapestreamer bezitten om daar de rest van de gegevens te plaatsen. Dit kan trouwens ook een logisch station (NIET C: ) zijn waarop u een map maakt waar het bestand wordt opgeslagen. Op ons systeem resulteerde dat in een bestand van bijna 3 Gb en een diskette met een paar kleine bestandjes waarin waarschijnlijk de info over waar het grote bestand te vinden is.

Als het dan zover is dat niets meer werkt kunt u tijdens het opstarten vanaf de CD of opstartdiskettes kiezen voor Automatisch systeemherstel en de instructies volgen.

Let wel! Tijdens het uitvoeren van Automatisch systeemherstel wordt de Bootdrive (C: ) geformatteerd (vandaar dat de back-up niet op C: mag staan) en hiervoor word je niet gewaarschuwd. Het is gebeurd voor je er erg in hebt. Zorg dus dat je van je belangrijke bestanden een aparte back-up hebt.
Bron:
http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP48.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan