XP terug naar Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mennootje89

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
24
Ik heb vandeweek mijn Vista gedowngrade naar XP maar nou werkt mijn netwerkkaart niet dus ik wil graag kijken of het aan XP ligt door weer terug te gaan naar Vista maar alleen hoe werkt dat, want ik heb Vista nog op een aparte partitie staan en XP heb ik ook op een aparte staan. Maar ik kan niet kiezen tussen beide besturingssystemen wat ik ook al raar vind. Aangezien ze op twee aparte partities staan.

Dus kan ik nu nog terug naar Vista zonder CD-Rom aangezien Vista standaart op de PC stond.


Bedankt.

Grtz... Menno
 
Laatst bewerkt:
Normaal moet je eerst XP installeren en daarna Vista, dan worden ze netjes naast elkaar gezet. Xp overschrijft bestanden die hiervoor nodig zijn
met vista bootpro kun je dat weer in orde maken.
mvg leo
 
waarschijnlijk is de driver van je netwerk kaart onder xp niet goed geinstalleerd.
kijk in je apparaatbeheer naar evt uitroeptekens.

start 1 van de 2 os wel standaard op, je geeft niet aan welke.

zo te lezen heb je geen bootmenu. die kan je het beste in vista herstellen, alleen ben ik geen vistakenner, dus onder vista kan ik je niet helpen.
 
Dat had ik ook al geprobeert maar dan geeft hij aan dat er een .NET iets gedownload moet worden maar aangezien mijn internet niet werkt

Grtz

Jackall ..

Heb ik al gedaan verschillende drivers geprobeert.. maar hij herkent de netwerkkaart in zijn geheel niet dus..
wil ik kijken of hij niet helemaal naar zijn ''gossie'' is.. en dan moet ik nog maar ff doorgaan met Vista..
 
Laatst bewerkt:
Tja dat zijn van die lastige dingen
Misschien kun je bij een ander de .net pakketten downloaden, op een USB stick(oid) zetten en vervolgens bij jou installeren
Je hebt dan de herdistribueerbare versie nodig.
net 1.1 vindt je hier en
net 2.0 vindt je hier
suc6 leo
 
Joow .. bedankt Vista werkt in ieder geval weer gewoon alleen snap ik nog steeds niet waarom mijn netwerkkaart niet werkte. Want bij Hardware---->apparaten geeft hij alleen een 1394-nettwerkkaart aan in MS XP . En dat is de WLAN dacht ik, maar ik moet de normale ingang hebben en alle soorten drivers die van toepassing kunnen zijn werkten allemaal niet want die gaven allen aan dat ik de netwerkkaart moest aansluiten terwijl hij gewoon aangesloten is. Iemand die dit toevallig weet..

Bedankt

Grtz..
 
de 1394 is een firewire aansluiting

Je hoeft een netwerkkaart niet perse aan te sluiten op het LAN om de drivers te installeren. Zo'n vraag zou ik dan ook niet verwachten bij de installatie van de drivers.
De netwerkkaart zal ws toch een geval van verkeerde drivers zijn?
 
ja... maar er zit geen setup file in dat bestand .. ? In ieder geval bij mij niet ..
 
Oké, ik denk dat je dan als volgt te werk moet gaan.
Pak het zipfile uit en onthoudt de plaats waar je uitgepakte bestanden hebt opgeslagen.
1] Kijk in apparaat beheer of daar een ethernet adapter vermeld staat bij overige apparaten (vraagteken). Zo ja
klik erop met rechts en selecteer stuurprogramma bijwerken, kies vervolgens "Ik wil zelf kiezen" en verwijs naar de uitgepakte drivers. Volg verder de instructies.


2] kijk bij netwerk adapters (of elders in apparaat beheer) en kijk of daar iets vermeldt staat met een uitroepteken. Klik weer met rechts en selecteer "installatie ongedaan maken"
start de computer opnieuw op.
De netwerk adapter wordt nu correct geïnstalleerd (wat eigenlijk zou moeten), of de hardware installeren wizard verschijnt. Kies weer voor zelf kiezen en verwijs naar de drivers.
Hopelijk doet hij het zo weer.
suc6 leo
 
Toppie hij werkt .. ik had het al zo geprobeert.. maar 1 selectievakje bij die wizard vergeten aan te kruisen..

hardstikke bedankt :D
 
Ik hou vista erop hem maar 1 gb werkgeheugen dus loopt allemaal niet zo soepel als ik n keertje upgrade zie ik wel verder maar bedankt in ieder geval..
 
oké
ik heb een laptop, 1gb en vista die loopt redelijk soepel (2gb sowieso beter)
Andere hardware geschikt?
Vista prestatie index in orde?
mvg leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan