XP terug naar W98, dus NTFS naar FAT32

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik ga van XPhome terug naar W-98se. En dus van NTFS naar fat32.
2 partities.

Begrijp er niks van, het formatteren en opnieuw installeren heb ik al tig keer gedaan, alleen dit terug gaan van NTFS naar FAT32 geeft blijkbaar problemen.

Heb hier in div vragen zitten lezen en zie dat ik het toch moet doen met de opstartdiskette van W98.

Maar al wat ik probeer, ik kom niet verder:
* als ik typ format c: ""het formatteren van station c wordt niet ondersteund
* als ik typ format d: "kan geen netwerkstation verwijderen

* als ik fdisk opstart: melding "berichtfout 6. Zie de header van fdisk.msg voor foutdefinities". maar waar vind ik dat dan?
* als ik doorga met fdisk
optie 4 geeft aan dat er 2 partities zijn:
partitie 1 NTFS status A
partitie 2 NTFS

kies ik in fdisk voor optie 3 partities verwijderen, dan:
*optie 2 uitgebreide partitie verwijderen "er is geen uitgebreide DOSpartitie die kan worden verwijderd
* optie 1 primaire partitie verwijderen "er is geen primaire DOSpartitie die kan worden verwijderd"

Wat moet ik nu doen?
En is er iemand die me hier vanmiddag bij blijft volgen want ik heb deze verkocht en die wordt opgehaald morgen. Moet dan dus klaar zijn.
 
Heb ik nu net gedaan. Alles leek goed te gaan. Heb beide partities verwijderd. Heb nieuw primaire en euitgebreide partitie aangemaakt, actieve partitie gemaakt. Tot zover alles goed.
Als ik dan de pac uit en weer aan zet en hij start op, zegt ie al dat ie geen DOSpartities kan vinden. Weer Berichtfout 6. Gaat wel gewoon door tot A: en als ik bij fdisk ga kijken geeft ie weer de "oude" 2 NTFSpartities....alsof er niets is gebeurd...
En ben ik weer terug bij het punt aan het begin van mijn vraag.
 
Uit je verhaal kan ik niet goed opmaken of je XP er nog hebt opstaan.
Als dat zo is dan zou je met partition magix de schijf terug kunnen zetten naar fat32.

En als je opstart op met een win98 opstart disk kiezen voor cdrom ondersteuning en dan win 98 installeren.
Dan kom je toch op een gegeven moment ook bij opnieuw formateren.

Ik geef maar een paar kreten hoor.
Of met een oude dos versie 6.22
 
Het is gelukt.
Heb nog eens alle non-dos-partities verwijderd en 2 nieuwe aangemaakt e.d.
Ben toen inderdaad gewoon W98 gaan installeren en het lukte in één keer.

Nou nog even alle drivers opzoeken en mooi op tijd klaar!

Bedankt luitjes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan