xp-thema vormgeving kwijt zoek weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArVie

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Berichten
23
Beste lezert,

Sinds een maand kan ik alleen nog met het klassieke thema van windows werken.
Ik was tevreden over windows XP-stijl_zilver voor Vensters en knoppen.
Ik denk dat het te maken heeft met een verloren account of met de installatie van SP-2.
Waarschijnlijk kan ik het thema van de Microsoft-CD halen maarkweetniehoe.

Wie weet dit wel.
 
Natuurlijk zijn er genoeg(nog veel mooiere) theme's te downloaden van het net, wil je toch persé deze theme gebruiken dan zou je of een systeemherstel kunnen proberen naar een punt aangemaakt op een datum voordat je het probleem had(let wel alles wat daarna is uitgevoerd, geinstalleert of gedownload is dan weg), of je zou windows eens kunnen proberen te repareren met je windows-cd...
 
Repareren?

Bedankt voor je reactie,

Systeemherstel doe ik liever niet i.v.m. evt. verlies van data. Vind ik een beetje risky om dit alleen voor de vormgeving te doen.
Repareren met windows CD klinkt beter. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan doen.

Is er geen mogelijkheid om de file voor het betreffende thema (XP-stijl_zilver), van een andere computer te halen. Hoe wordt deze dan genoemd en welke bestandstypen zijn daarmee gemoeid?
 
Ik ben weer iets verder.

Weet nu dat het thema Luna heet.
Ik heb naar aanleiding van de 'links' via Eigenschappen Beeldscherm, en dan: Thema kiezen via bladeren Luna gekozen die nog wel in de map Mijn Documenten te vinden was gekozen, maar krijg dan de foutmelding:
"Het thema kan niet worden geladen omdat de themaservice niet actief is. Ga als u wilt starten naar het menu Start, Programma's, systeembeheer en Computerbeheer.
Bestand: C:\WINDOWS\Recources\Themes\Luna.theme.
OK"
Ik zie dan op de achtergrond in het keuzevakje bij thema's: Windows XP staan. Maar als ik op OK van de foutmelding klik verdwijnt die keuzemogelijk heid weer en komt er Windows klassiek te staan.
euh?
 
Volgens de foutmelding moet je de Service 'Thema's' aanzetten. Dit doe je als volgt:

Start/uitvoeren....intikken: services.msc ENTER.

Scroll naar beneden totdat je Thema's ziet staan. Rechtsklik hierop en kies voor eigenschappen. Klik op 'Starten' en kies voor opstarttype: 'Automatisch'. Op toepassen en/of OK klikken. Als 't goed is dan moet je nu thema's kunnen instellen.
 
Een applausje voor ikself, thuiswonende

Bedankt, voor je reacties. Ik had inmiddels via de helpfiles apparaatbeheer gevonden. Maar ook bedankt dat ik het nu via uitvoeren kan vinden Start/uitvoeren....intikken: services.msc ENTER. )


He he, lekker.
:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan