[xp] Tips gevraagd vóór het installeren van Service Pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is wel degelijk een nieuwe bios voor jouw pc.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...dlc=nl&os=209&product=94554&dest_page=product

Deze zou voor Win2000 al behoorlijk wat opstartproblemen oplossen, goede kans dat het voor XP ook helpt.
Lees voor het gebruik eerst goed de handleiding door!!!!!

Ooh sorry :o Ik zit me nu ineens te bedenken dat ik die al heb uitgevoerd. Ik denk dat het de standaard bios instellingen zijn zoals ze nu al zijn. i.i.g. ik heb die update uitgevoerd (was zo gedaan) en daarna weer opnieuw SP2 geinstalleerd. Er was geen verschil te merken. :(

Hoi !

IK heb het even nagekeken. De Presario van mijn vrouw beschikt over een AMD K7 processor van 700 Mb (oorspronkelijk 500 Mb)., 512 Mb geheugen PC133, en de BIOS-versie is Phoenix
9/22/00 !

MOBO =Compaq , Chipset = AMD-750 Irongate !

Dat komt aardig overeen, lijkt me !

Er draait dus XP-Pro SP 2 op, incl. alle update's, IE 7, WMP 11 etc. etc.

Maar: ik heb wel consequent ALLE Compaq-rommel verwijderd !

Dus ook de (verborgen) Compaq-partitie.

Kan daar je probleem niet liggen ?

Greetz,

Harry.

Wat bedoeld u precies met compaq rommel? Ik weet wel dat die partitie van compaq nog bestaat, die durfde ik niet te verwijderen, maar verder weet ik niet wat er nog meer van compaq opzit. Heeft u nog tips? Ik zal wel even die compaq partitie verwijderen.

Hallo !

Ik denk dat inderdaad het probleem zit in die Compaq-partitie !

Die kun je rustig verwijderen, maar dan wel alle drivers downloaden op de Compaq-site.

Je hebt toch weinig meer aan die recovery, want die geeft slechts ondersteuning voor 98SE en /of hooguit ME.

Probeer het eens, er kan je weinig gebeuren,

Greetz,

Harry.

Oke, bedankt voor de reactie. Ik zal het proberen. Dit zal wel een dag (paar dagen) duren maar u hoort er nog over :thumb:

Ik kon niet wachten en heb het gelijk vanavond maar geprobeerd.
Eerst met partition magic 7 mb aan niet gepartioneerde ruimte toegevoegd aan de C:// schijf. Verder de ene update van compaq (onder windows xp downloads) geinstalleerd.
Nu heb ik SP2 erop staan, maar helaas blijft hij weer hangen bij het opstarten.

Er staat nu dus SP2 op. Nog testjes die ik kan uitvoeren? Ik heb net in de logboeken gekeken maar daar is geen fout te vinden :confused: :(

Hallo !

Nu, eerlijk gezegd heb ik zo langzamerhand geen idee meer waar het nog aan kan liggen.

Er zijn hier aardig wat oudere Compaq"s gepasseerd om van XP voorzien te worden......

Zoals gezegd: ik werk met XP-SP2 geslipstreamed in Corporate version, of met de door de klant aangekochte Home-versie.

NB,: Je werkt toch niet met een OEM-versie voor een andere PC ?

Na volledig partitioneren en formatteren heeft dat eigenlijk nooit problemen opgeleverd !

Evt. mag je de jouwe best es langsbrengen, misschien kom ik er uit.

Maar zo van een afstand heb ik geen oplossing meer. ervan uitgaande dat je HDD en geheugen 100% in orde zijn.

Sterkte !

Harry.

Eindelijk na veel proberen is mijn probleem opgelost! Het was een Hardwareprobleem. Het werd veroorzaakt door de videokaart. Ik weet niet wat er precies mee mis was maar na het vervangen van de videokaart door een andere werkt de pc helemaal goed! Bedankt voor de hulp en de moeite allemaal! Mvg, rutje1 :D :thumb: :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan