xp toen linux en nu mac.

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel518

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
hallo allemaal.
ongeveer 2 maanden geleden was ik die saaie en oude xp een beetje zat:confused:
dus heb ik een dual boot geinstalleert met linux mint 8 en linux ubuntu 10.04.
maar ik zat te denken om er mac op te zetten.
mijn vragen zijn:
1. kan ik mac osx snow leopard installeren op een normale windows pc?
2. zo ja.... ik heb een cd van een vriend van mij gekregen die hem niet meer nodig had maar daar stond een .dmg bestand op.
weet het... verander hem in iso...
maar mijn 2e vraag is:
kan mijn pc het aan en is hij dan ook wel een beetje snel (altijd handig).
mijn pc is een:
hp pavillion zv5000.
graag reacties.

alvast bedankt,
Daniel518:P

1. officieel nee, illigaal ja. google maar eens op hackingtosh
2. google maar eens op dmg to iso converter

OSX op een gewone pc mag niet en kan ook niet op de legale manier.
De cd die je hebt gekregen kun je hiervoor overgens niet voor gebruiken.

owwwww

dan heb ik nog 50 euro van hem tegoed:evil:
en... je zegt dat er een illegale manier is!!!
wat is die manier?(als je dat wil zeggen)

Kijk eens op Tweedehandsmac voor een leuke iMac of MacMini met Intel processor. Je krijgt toch ECHT NIET de Mac ervaring op een Windows PC.
Als je dan een Mac koopt kan je Windows en Linux op je Mac draaien. Allemaal tegelijk.

Groet, Peter

Macfreak, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb weldegelijik de Mac ervaring op m'n eigen pc :)

Haha, laat mij niet lachen. Daar geloof ik werkelijk niets van. Maar als jij er blij mee bent, so be it. ;)

Groet, Peter

Laatst bewerkt:
Hier het zelfde als Probleempjes heb een macBook(10.6.3) draaien en op een andere laptop(intel) OSX(10.5.8) geinstalleerd. Werkt probleemloos!

Alleen is de macbook wel sneller maar die is ook 2 jaar nieuwer en heeft DDR3 1066 ram vs. DDR2 667 ram.
Grafisch is het precies andersom. 9400m vs. 8800mGTX.

Dat zal je zeker doen, Probleempjes. Ik wens je er heel veel geluk mee.
Groet, Peter

download link?

zouden jullie een link willen geven waar je z'n illegale cd kunt downloaden?
mag een torrent zijn maar mag ook een normale iso zijn (het liefst een normale iso,heb wat beschadigte problemen met torrent bestanden)
ik hoor nog wel!;)

@ daniel518,

Een link naar een illegale download mag op Helpmij niet gegeven worden. Lees de voorwaarden nog eens door;
http://www.helpmij.nl/forum/register.php?hr=ja

Wat je met je misbruikmelding wil aangeven is ook niet echt duidelijk. Ik zie nergens dat er hier gescholden wort.
:rolleyes:

als ik jouw was zal ik het niet doen, ik heb het gedaan en had er spijt van,
mijn heel laptop was kapot, het was een mooi sony laptop, want je moet eerste met je eigen bios gaan spelen, dat kan gevolgen heb tot niet meer uit gaan of nog erger je moeder board verbranden.

en macfreak heeft gelijk je kan nooit mac goed ervaren tenzij je een mac pc hebt
beter nog eenmaal je een mac heb wil je nooit meer terug

Laatst bewerkt:
Heb de diverse verhalen eens gelezen over dat hackintosh gebeuren, en wat ik eruit begrijp, is dat je een aardig kreupel systeem eraan over houdt .. Ik bedoel, je schijnt niet eens alle software normaal te kunnen gebruiken dan wel te draaien. Dus wat dan de lol eraan is om ziets op je computer los te laten, dat ontgaat mij dan een beetje :)

als ik jouw was zou ik het bij je XP houden.
Met Mac kun je veel minder, ze gaan misschien binnenkort MSN blokkeren voor Mac (geen idee of je dat gebruikt)

Maar als je hem beu bent kan je nog altijd upgraden naar Windows 7. Hoewel het erg duur is, is er een manier om het "gratis" (als je snapt wat ik bedoel) te krijgen, of voor 50€ dankzij een studentenkaart (hopelijk ben je een student dan) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan