XP traag de laatste tijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter nevar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nevar

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Mijn laptop is vrij traag de laatste tijd. Vooral met IE8. Ik surf nu met Google Chrome en dat is iets beter maar nog steeds niet zoals een maand geleden.

reeds gedaan:
malware byte -> aantal spywares verwijderd. kleine vooruitgang
ccleaner -> geen vooruitgang.

Hierbij post ik de hijackthis log. Wellicht dat iemand iets raars ziet.
Er staat sowieso een heleboel die ik niet ken.

hoor het graag.
en alvast bedankt!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:07:26, on 1-12-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, het eerste dat opvalt is dat je een Oracle client programma gebruikt. Zover ik me kan herinneren is die client behoorlijk 'zwaar'.

Daarnaast staat er een proxy-server in genoemd!
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy:8080
Dat is ook iets dat niet bijdraagt aan de snelheid (nu je met een andere browser werkt zal die proxy wel genegeerd worden, vandaar dat het 'sneller zou kunnen zijn').

Gooi je log eens door http://www.hijackthis.de (=inhoud plakken in het vakje, en dan Analyze drukken).

Er staan dan een paar onbekende processen genoemd, die je evt. verder zou kunnen onderzoeken (o.a. O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [SysUpd] (User 'LOCAL SERVICE')
Unknown application.
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsUpd] (User 'LOCAL SERVICE')
Unknown application.
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [SysUpd] (User 'NETWORK SERVICE')

Dan worden een aantal zaken aangeroepen vanuit je Temp -map. Dat is op zijn minst verdacht:
Kijk alles na waar file://C:\DOCUME~1\boekit\LOCALS~1\Temp in genoemd wordt.

Overigens worden HijackThis logs niet meer nagekeken, dus kan ik je aanraden bij http://www.nucia.nl te gaan kijken. Je moet daar (gratis) lid worden, en dan kun je vragen gaan stellen / hijack this logs posten in de het juiste subforum.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan