XP twee maal op computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Is het mogelijk dat - heb zonder te formatteren geherinstalleerd - XP twee maal op de computer staat? En zo ja, kan dat schadelijk zijn? Als het zo is, hoe kan ik de eerste versie dan verwijderen?
Dank,

Als je zelf niet ingrijpt zoekt windows 2k/xp naar de eerstvolgende partitie na c: met voldoende ruimte om te installeren. Als c: echter voldoende ruimte heeft, krijg je je besturingssysteem tweemaal op c:.

In het geval xp nu op twee partities staat, kan je je boot.ini op c: aanpassen en de installatie op de partitie formatteren. Als je xp tweemaal op c: hebt is het moeilijker om te bepalen wat wat is.

Mocht je opnieuw willen beginnen, kies er dan in de installatieprocedure voor om zelf je partitie te kiezen en formatteer deze eerst voor je verder gaat.

Caveman,

Precies wat je zegt! Alles staat op 1 schijf! Heb de harde schijf trouwens bekeken en zag inderdaad dat er sinds de tweede installatie er een berg aan nieuw spul is toegevoegd. Dat zou dus kunnen betekenen dat XP er dus dan inderdaad 2 maal op staat!
Maar, ik kan tijdens een nieuwe (3de) installatie de keuze voor een partitieoptie niet vinden, misschien omdat er maar 1 schijf is. Het zal dus allemaal wel erg moeilijk worden die rottige schijfverslindende 1ste installatie te verwijderen. (zaten allerlei fouten in).
Zou je nog naar "XP-bestanden koppelen" willen kijken? Het 1 heeft misschien met het andere te maken.
Als je het niet erg vind heb ik bij een reactie in deze rubriek "XP-bestanden koppelen" jouw bovenstaande stukje gequote).

Bedankt,

Ga hier naar toe: hier dus, zoek naar de Windows XP System Setup Disk (bijna onderaan) en download deze. Hier moet je je schijf mee kunnen formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan