XP update

Status
Niet open voor verdere reacties.

piepoeh

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Ik krijg vrijwel dagelijks de melding dat er nieuwe updates beschikbaar zijn. Ik heb die tot nu toe trouw gedownload en geinstalleerd maar op een gegeven moment viel het me op dat het altijd dezelfde updates zijn nl, Q817287. Ligt het aan aan mij of gaat er ergens iets fout. Ik gebruik de home editie.

ik denk dat jij denkt dat je die update hebt binnengehaald en geinstalleerd. Ik denk dat Windows voortdurend probeert die ene bij jou binnen te krijgen, maar dat het niet lukt omdat jij (bijv) steeds offline gaat voordat 'ie binnen is...........?

Kijk op de Windows Update site bij installatie geschiedenis of de update ook inderdaad gelukt is

Bijlagen

• update.jpg
    update.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 35
Ik denk dat Windows voortdurend probeert die ene bij jou binnen te krijgen, maar dat het niet lukt omdat jij (bijv) steeds offline gaat voordat 'ie binnen is...........?

Nope, dat is het niet want ik krijg iedere keer de melding dat de update is gedownload en de vraag of ik hem wil installeren. Ik krijg daarna ook een melding dat de installatie is gelukt.

Kijk op de Windows Update site bij installatie geschiedenis of de update ook inderdaad gelukt is

Waar vindt ik dat?

idd, al van half april geeft hij aan dat de update mislukt is. Wel gek, want hij download en installeerd hem goed (zegt mijn pc tenminste!).
Wat kan ik er aan doen om het toch in orde te krijgen? Dagelijks dezelfde update downloaden wordt behoorlijk vervelend!

Handmatig lukt ook niet, zie melding: De installatie van de volgende items is mislukt. Als u opnieuw wilt proberen de items te installeren, klikt u op Updates weergeven en installeren en op Nu installeren.

Essentiële update voor Q817287 (Beschadiging van catalogusdatabase in Microsoft Windows XP)

Reboot je ook de pc na istallatie Update? Wat ook een mogelijkheid is je firewall voor het downloaden te deaktiveren en probeer het dan nog eens opnieuw.

Reboot je ook de pc na istallatie Update? Wat ook een mogelijkheid is je firewall voor het downloaden te deaktiveren en probeer het dan nog eens opnieuw.
Ik heb bij deze update, in tegenstelling tot andere, de vraag niet gehad om te rebooten. Buiten dat geeft hij in een dialoogbox aan dat de installatie is gelukt.

Maar desalnietemin heb ik deze suggestie geprobeerd maar helaas........

Ik doe het altijd zo als een update mislukt is en telkens melding krijg dat het klaar staat:
zoek de map catroot2 met zoekfunctie en haal die weg, start opnieuw op en doe die update opnieuw en als het klaar is weer opstarten en klaar.. hoop dat je er wat een hebt

succes, tisha

Hij is eindelijk gelukt. Het verwijderen van de catroot2 directory heeft bij mij het probleem opgelost.

Bedankt een ieder voor zijn/haar bijdrage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan