XP Username veranderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo allemaal,

Korte vraag:
Kan ik de gebruikersnaam van een account veranderen?
In regedit ofzo???:confused:

Ginojo

Start > Instellingen > Configuratiescherm > gebruikers accounts.

nee... er zijn 2 verschillene\de...
'naam gebruiker' en 'volledige naam'...
en via config scherm kun je alleen volledige naam veranderen...
dus hoe de naam gebruiker te veranderen?

Ginojo

Open regedit, navigeer naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
Wijzig in het rechterpaneel RegisteredOwner
Succes.:thumb:

alweer nee... kijk in mijn vorige post.... Dat is de volledige naam.. Ik wil de gebruikersnaam veranderen.. Dat is dus niet die waarde die jij me geeft:confused:
Is best verwarrend maarja... :p
Ginojo

Je hebt twee verschillende de computer naam en account naam, de laatste is toch echt de gebruikers naam en kun je bij gebruikers accounts aanpassen.

Kies de account onder in beeld > "Mijn naam wijzigen"

Laatst bewerkt:
Nee.. (voor de 3de keer)
Heeft geen van jullie everest ultimate edition 5.30???
Daar zie je het verschil tussen naam gebruiker (van het account) en de volledige naam (van hetzelfde account)....
Ik wil dus niet die volledige naam veranderen ( dat is te doen via idd configuratiescherm) maar ik wil dus de naam van de gebruiker veranderen (en ik wil dus weten hoe DAT moet)....

Ginojo

Everest Ultimate Engineer Edition ook goed?:p
attachment.php

Naam gebruiker is toch echt je gebruikersnaam bij accounts.

Bijlagen

• Deze.jpg
    Deze.jpg
    9,1 KB · Weergaven: 200
Laatst bewerkt:
kijk toch eens bij "server>gebruiker>#current user#>gebruikerseigenschappen>naam gebruiker/volledige naam...
dat zijn 2 waardes... en verschillend... hoe wijzig ik dus die naam van de gebruiker???

Ginojo

In mijn geval staat daar ook gewoon "Crash" wat mijn gebruikersnaam is. Pas ik het bij gebruikers accounts aan, veranderd dat in Everest ook.

@ginojo

Vraagje... is deze PC van een ander geweest en is dat toevallig de naam die je wilt verwijderen?

nou in mijn geval dus niet... Ik kan namelijk de volledige naam niet wijzigen... ff foto gemaakt van scherm...
Screen foto
Kijk maar... 2 verschillende namen...

Ginojo

Link zei:
Forbidden

You don't have permission to access /screen.jpg on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Zie dus geen afbeelding.:(

oke heel raar... maar je moet dus ff met je cursor achter de afbeelding gaan staan en enter indrukken... Dan gaat ie wel goed...

Laatst bewerkt:
Krijgt nog steeds een 430 forbidden en een 404 error. Ook na CTRL+F5.

nee. het lukt als je de url selecteerd en dan enter drukt... dan doet ie ut... server is beetje raar aan het doen... :evil:

Ginojo

Inderdaad, na een "enter" werkt het...
Johanneke moet dus weg... maar... vandaar mijn eerdere vraag: was deze PC eerst van haar?

Mogelijk kom je hier verder mee?
Op deze manier verandert niet de naam van de map in docs & settings .....
Het beste kan je de naam weer terugveranderen en een nieuwe gebruikersnaam aanmaken en hierna eenmalig inloggen als deze gebruiker zodat de bijbehorende mappen worden aangemaakt. Log hierna in als beheerder en kopieer de inhoud van docs & setting\oude user naar \nieuwe user, zodat je bureaublad, snelkoppelingen, favorieten en ";mijn documenten" onder je nieuwe naam staan. Log hierna in onder je nieuwe naam om te controleren of alles is zoals het hoort. Tot slot kan je je oude usernaam eventueel verwijderen.
Bron;
http://pchelper.nl/windows-xp-56/gebruikersnaam-veranderen-19617/

@Crash

;) Vandaar m'n vraag... als dit degene is die ooit Windows installeerde, dan "hangt" alles daaraan en krijg je dat zomaar niet weg.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan