XP valt niet meer te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Eergisteren vermoedelijk een virus opgelopen, wilde een illegaal verkregen software produkt installeren en na op het exe te hebben dubbel geklikt, viel mijn pc gelijk op zwart :( Omdat er 3x achter elkaar een scandisk werd gedaan wist ik al gelijk dat het goed fout zat en er zat dus niets anders op om xp weer opnieuw te installeren en toen begon het gedonder pas echt goed.
Na de partitie verwijderd te hebben, een nieuwe aangemaakt en als NTFS geformateerd, XP installeren en nadat alle installatiebestanden waren gekopieerd volgde een re-boot en vervolgens een blauw scherm: "bad image checksum. User 32.dll is possibly corrupt. The header checksum does not match the computed check sum".

Vervolgens via opstartdiskette gepoogd die files te wissen en te vervangen maar iedere keer kreeg ik de melding dat mijn CD-rom niet gevonden/gelezen kon worden. Daarna CD-rom verwijdert en de CDRW als master gezet en opnieuw geprobeerd xp te installeren (we zijn inmiddels 36 uur verder) Opnieuw gepartitioneerd en geformateerd en xp proberen te instaleren: gaat nu goed: geen enkele foutmelding tijdens te installatie. Nadat XP is geinstalleerd en reboot verschijnt de error: "invalid boot diskette Insert Boot diskette A" Nu begrijp ik deze error ook niet, omdat in het bios atapi/CD-Rom staat aangegeven, vervolgens probeer ik alle biosfunkties uit: reboot from floppy, cdrom enz maar voor welke optie ik ook kies iedere keer verschijnt de melding: invalid boot diskette.
toen het wat forser aangepakt: een tooltje gehaald voor mijn maxtor schijf om dan ook echt goed te formateren en de HD de scannen met PowerMax. Geen enkele foutmelding en het formateren duurde 55 minuten, geen bitje meer te vinden. Weer XP geinstallerd en na installatie en een herstart alweer de invalid boot disk error.
kortom ik kom er helemaal niet meer uit :(

Jouw verhaal zo lezend, zou je bijna zeggen dat de bootmelding onmogelijk / onwaarschijnlijk is, althans in de Windows gedachte......
Misschien zit daar ook het probleem......?

Heb je ookt "tooltjes" (bijv. PM) gebruikt voor het maken van de partitie('s)? Als het antwoord ja luidt, dan zkun je proberen om alleen met Windowssoftware de schijf te formateren en partities te maken.

Wat nu als de A-drive fysiek kapot is ? Kan die nog wel diskettes lezen ?

- Part.Magic resque diskettes heb ik gebruikt! bood geen uitkomst, diskettestation is OK, heb daarna powermax van maxtor gebruikt om HD te controleren op fouten en heb daarna de HD geformateerd.

-Wat leesvoer betreft: heb ik al gedaan maar na de opdrachrtregels krijg ik de melding dat er niet van CD gelezen kan worden.

Ga wel met MBRtool aan de slag :o

Start eens op met een win98 of me opstartdisk, doe dan fdisk/mbr en daarna fdisk, verwijder de oude partitie ( NonDos partition) maak een nieuwe dos partitie aan en probeer het dan nog eens om xp te installeren.

;)

Dat wil ik ook nog wel doen SJJ, maar snap m niet.
De HD is helemaal opnieuw geformateerd en vervolgens XP erop gezet die die niet goed uit een reboot komt. Hoe kan het dan zijn dat er iets mis is met de mbr?? Dit hele proces heb ik al 4 x gedaan

Wat MBR-tool betreft: floppy in station, pc uit en pc aanzetten: non-system or disk error.

Diskettestation even vervangen door een reserve exemplaar, diskette erin, pc uit en pc aanzetten: non-system or disk error

Als ik al je berichten lees heb je nog geen fdisk/mbr gedaan, als je dit nu eens doet vanaf opstartdisk en dan fdisk.
Probeer het dan eens opnieuw er kan namelijk rommel zijn achter gebleven op je master boot reccord die een nieuwe installatie van windowsxp kunnen beinvloeden.

Had je kunnen lezen in mijn bijlage hier voor.

Heb ik gedaan: windows 98 opstart diskette erin
opdracht gegeven:

FDISK/MBR gevold door enter
dan gedaan sys c: gevolgd door enter en wat volgt is:
Er is een ongeldige funktie

:(

dan gedaan sys c: gevolgd door enter en wat volgt is:

Bovenstaande kun je vergeten is niet belangrijk, nu moet je fdisk gewoon uitvoeren nondos partitie verwijderen en een nieuwe dos partitie aan maken formateren en dan winxp installeren.

Na de opdracht FDISK gevolgd door enter krijg ik het hele verhaal over NTFS partities en ondersteuning grote schijven verschijnt er tevens een knipperende medeling die ik eergisteren ook al kreeg, maar negeerde:

"Berichtfout 6. Zie de header van FDISK.MSG voor foutdefinities"

geen idee wat dit betekent :o

Ondertussen gevonden dat dit een bugje van FDISK is. foutmelding genegeerd, partitie verwijdert en nieuwe partitie gemaakt. In de bios gezet: boot van CD en de setup XP loopt nu. t zal mij benieuwen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
mbrtool disk is niet bootable, dus opstarten met gewone opstartdiskette en daarna mbrtool disk erin, dan gaat het wel

Inmiddels ben ik al met de installatie begonnen en dat gaat wéér fout. Nadat alles naar de installatiemappen is gekopieerd en windows opstart knalt het scherm weer op blauw met dezelfde error als voorheen: "STOP: C0000221-Bad Image Checksum. User32.dll is possibly corrupt. The header check sum does not match the cumputed check sum".

Ik had al een uitgeprinte versie van de oplossing voor de "bad image Checksum"

Als ik via de opstartdiskette van win 98 de voorgestelde opdracht uitvoer en die gaat als volgt:
C:\
cd windows\system32 en doe dan een enter krijg ik de melding: map is ongeldig.

Ik heb nu MBRtool. exe voor mijjn neus en kan maar liefst kiezen uit 6 menu's, welke moet ik nemen ???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan