XP valt niet meer te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
User32.dll is corrupt je zult een nieuwe dll file moeten copieren naar je system32 folder op de c:\ drive.
Kun je hier downloaden.
Je cdrom van winxp zal vermoedelijk niet alle files goed copieren naar de c: drive omdat deze vermoedelijk defect is.

Extract a new copy of the User32.dll file from the Windows XP CD to the drive:\Windows\System32 folder on your hard disk, where drive is the drive on which Windows is installed:

Even op diskette zetten en copieren naar c:\Windows\System32 folder

Laatst bewerkt:
Dat kon ik in de foutmelding lezen. De vraag is nu HOE krijg ik dat in die systeemmap. Maar ik hoop ook nog antwoord te krijgen op wat ik met MBRtool moet doen wat betreft de keuze en submenues. Want de opdrachtregel mbrtool /x:0/d:0 geeft een error: incorrect action!

dll bestand naar diskette copieren als je het dll bestand hebt uitgepakt.
Pc opstarten vanaf win98 of me diskette.
Diskette met dll bestand in je a:drive en copieren naar de c:\Windows\System32 folder.

copy a:user32.dll c:\windows\system32

daarna opnieuw opstarten.

gebruiksaanwijzing mbrtool

Laatst bewerkt:
gedaan zoals ik het moest doen

copy a:user32.dll c:\windows\system 32 levert de volgende medeling op:

Kan het pad niet vinden c:\windows\system32

Goed dat je dat zegt! had het verschil tussen de nul en de O ook niet gezien. Ga het nog één keer proberen en dan wordt het een nieuwe schijf :(

Bedankt tot zover:thumb:

Hallo heb je al gecontroleerd of je de map windows en system32
op je c schijf hebt staan.

Zou niet weten hoe dat te controlen als ik geen opstartbaar os binnen handbereik heb.

Ondanks al jullie tips en adviezen (die me geen steek verder hebben geholpen) is het me op een andere manier wél gelukt en zit ik dit bericht nu weer op mijn oude vertrouwde pc te schrijven zonder dat ik een nieuwe schijf heb hoeven kopen. De oplossing was even doeltreffend als simpel ( zonder al die geweldige software tools:eek: ) gewoon in de windows omgeving op te lossen. Ik kreeg een email met het volgende bericht"

"Een virus in een MBR is hartstikke gemakkelijk weg te krijgen en daar hoef je geen nieuwe schijf voor te kopen. Gewoon de windows xp cd erin alle partities verwijderen en weer één nieuwe partitie maken. Formatteren op Fat32 (als hij eerst NTFS was), dan moet hij namelijk een nieuwe MBR aanmaken. Na formatteren weer de partitie verwijderen. Een nieuwe partitie maken en die weer op NTFS formateren en hoppa windows xp installeren".

Vanmiddag mee begonnen en nu klaar :) :) :)

------------------------------------------------------------------------
Fdisk/mbr wil wel eens een oplossing zijn>

Bijlage: fdisk en mbr.doc
-----------------------------------------------------------------------
Als bovenstaande bijlage opgevolgd had, zoals eerder vermeld, was je probleem al eerder opgelost geweest want daar staat prezies het zelfde beschreven.
Nondos partitie verwijderen dus ntfs en nieuwe partitie aan maken maar voor dat je dit doet FDISK/MBR maakt je master boot reccord schoon!!! dus virus vrij.

En dit kun je allemaal met een win98 opstartdiskette

Maar ja al doende leert men en iederéén is niet even snel van begrip.

succes
:p

Laatst bewerkt:
Bedankt :)

Inderdaad niet iedereen is van hetzelfde begrip en al helemaal niet als dit probleem zich voor het eerst voordoet, voor mij is dit geen gesneden koek en dus zijn de antwoorden dan niet even inzichtelijk.

Toch blij dat het opgelost is :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan