XP valt uit - blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantone

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Hallo,

Mijn XP valt regelmatig onverwachts uit. Melding op een blauw scherm is dan: Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Verder geeft ie dan aan dat ik recent geinstalleerde hardware/software moet checken en vraagt hij of ik windows updates heb geinstalleerd.

Andere problemem met de computer (mogelijk samenhangend?):
- run time fout bij opstarten MS Outlook
- probleem met binnenhalen e-mail, melding: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voo inkomende berichten ontvangen 0x8004210a

Maar vooral het uitvallen van XP is zwaar irritant. Vooral als je al uren bezig bent geweest met videomontage en al je bestanden ineens weg zijn.

Help!

Groeten,
Phantone

De fout IRQL_driver..... wordt vaak veroorzaakt door drivers die niet compatible zijn met XP. Download voor de diverse onderdelen van je computer (VGA-kaart, moederbord, netwerkkaart enz enz) de nieuwste drivers. Installeer daarna ook Servicepack 1a nog eens.

Bedankt voor de suggestie. Weet jij een snelle manier om de drivers te updaten? En hoe kom ik er achter welke drivernaam voor welk hardware onderdeel is?

Groeten,
Phantone

Er is geen snelle manier, je moet ze echt stuk voor stuk opwaarderen. Via Everest Home (http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1) kun je zien wat je allemaal in je PC hebt.

Ik zou beginnen met de drivers van je moederbord (chipset) die vind je op de site van de fabrikant van je moederbord. Daar zul je ook de drivers voor de geluidskaart (en andere onboard-apparaten) vinden.

Ik heb het probleem ook een keer gehad en bij mij was het een kapotte netwerkkaart.

Incompatible hardware wil deze foutmelding ook nog wel eens veroorzaken, onlangs nog nieuwe hardware toegevoegd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan