Xp valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimster

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
Kheb sinds gistere een nieuwe pc gekocht Amd athlon 2400+met een nieuwe harde schijjf en cd drive en diskette station want de vorige pc had kortsluiting gevat en werkte dus volledig niet meer.Eig alles is nieuw ook Ram ddr 512 ,1 schijfje ik installeer dus xp en alles verloopt goed tot mijn pc plots opnieuw opstart.ik heb autoreboot afgezet en krijg weer zo en domme foutmelding.bluescreentje dat me niet aanstaat.ik zal probere de foutmelding te copypasten in volgende post.de nummers waren 0x0000008e en 0x00000024
help me!

Alles over blauwe schermen: hier Misschien dat je daar wat wijzer van wordt....

Als ik zo kijk naar megabit's post, lijkt het mij kapot geheugen, overigens komt dat wel vaker voor in nieuwe pc's, de laatste tijd lijkt het alleen vaker voor te komen. Draai eens het programma memtest, dit moet je even op een floppy of cd zetten en dan met deze flop of cd opstarten (denk aan juiste bios instelling voor opstartvolgorde). Memtest kan je hier downloaden

Wel er stond iets van page fault maar ik denk dat het aan men RAM ligt kga nu 2 schijfkes van 256 in foefele die configuratie lijkt te werken bij andere.keb ook altijd pech ....:confused: De codes hebbek al allemaal gezocht altijd gaf microsoft zo een mooi non-ingewikkeld antwoord waar niemand iets van verstaat.bill gates nekeer uitnodige.;) Als iemand nog oplossingen heeft tell me!

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Dit zijn de fouten die ik krijg.Een daarvan kan leiden tot een hardwarefout wrsl de Ram.

Hoe kan ik memtest laten opstarten een boot cd ervan maken???

Mijn excuses, om memtest bootable te maken heb je een betaalde versie nodig. Ik heb wel het programma memtest86 voor je waarmee je wel een opstart cd kan maken. Dit is een zogenaamde image file, deze kun je branden met een prorgamma als NERO en is hier te downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan