Xp van taal veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
185
Hallo,

Mijn vraag is of je de taal van windows XP professional kan veranderen?
Ik heb nu een desktop met windows XP Pro (engelse versie).
Momenteel ben ik bezig met een cursus Pools en wil dus de taal van engels naar pools veranderen. Kan ik deze veranderen zodat alle menu's en andere dingen in het pools zijn?
 
Zover dat ik weet is dit niet mogelijk, de taal die je gekozen hebt bij de installatie is je vaste taal.
en zover mijn kennis reikt zijn er geen taalpakketen beschikbaar.
Wel is een optie om via Virtual Machine een 2e windows xp pc te laten draaien en dan heir de poolse versie op zetten.
Zodat je ziet wat het in het engels is en in het pools.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
 
http://www.zdnet.nl/help/38284-2/hoe-zet-ik-windows-xp-in-een-andere-taal-/

Er bestaat een zogeheten Multilingual User Interface Pack (door Microsoft afgekort als MUI), zowel voor Windows als Office-software. De meertalige interface is samen met Windows 2000 geïntroduceerd en kwam later ook beschikbaar voor andere versies van Microsofts besturingssysteem, waaronder Windows XP Professional. Voor de Home-editie van Windows XP is echter geen taalpakket voorhanden. Bovendien is het language pack alleen bestemd voor de Engelstalige versie.
Microsoft verkoopt de taalpakketten niet los via de winkel. De MUI-aanvulling wordt alleen als bundel (zes cd's) verkocht in combinatie met volumelicenties. De language packs vinden voornamelijk hun weg naar bedrijven en instellingen, die grote hoeveelheden licenties afnemen van Microsofts besturingssysteem. Voor consumenten is er overigens ook een mogelijkheid om eraan te komen: wanneer zij een nieuwe pc laten samenstellen door hun computerleverancier kunnen zij hun wensen kenbaar maken en er het taalpakket als OEM-versie op laten zetten.
U heeft uw versie van Windows XP Professional waarschijnlijk niet bij een Nederlandse computerwinkel gekocht, want daar ligt de Nederlandstalige versie doorgaans vooraan op de plank. En als u een anderstalige (lees: Engelse) uitgave krijgt voorgeschoteld, zal men u daar normaal gesproken op wijzen. Is dat niet gebeurd en voelt u zich bekocht met uw niet-Nederlandstalige editie, dan kunt u proberen met de doos terug naar de winkel te gaan.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat u Windows XP Professional via een andere weg in huis heeft gehaald, bijvoorbeeld als voorgeïnstalleerd besturingssysteem op een tweedehands computer of als losse software via een veilingsite. In dat geval is de keuze aan u: de portemonnee trekken voor een Nederlandstalige winkelversie van Windows XP, of er een nieuwe taal bijleren.

Wat je dus het beste kan doen is een Poolse installatie CD zoeken, of via een bedrijf aan deze MUI CD's komen.
Hoop dat je iets aan dit antwoord hebt.

groet, Bluetooth
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan