XP vaslopers: programma om te kijken waardoor en door wat die vastlopers komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb regelmatig vastlopers van XP met name als ik streaming media aan het bekijken ben. Maar ook wel eens bij het inladen van een webpagina gebeurd het soms.
Ik kijk dan na het handmatige weer hebben opgestart altijd in de logboeken van eventvwr maar daar staat nooit in waardoor die vastlopers komen. Dan mijn vraag: is er ergens op internet een programma te downloaden waar ik precies op kan zien waardoor die vastloper wordt veroozaakt en wat ik er eventueel aan kan doen? Alvast dank.

Laatst bewerkt:
Start / confiuratiescherm / systeembeheer / logboeken
Kijk eens onder toepassing.
Kijk eens of rond de tijd van de vastlopers een foutmelding voorkomt

Start / confiuratiescherm / systeembeheer / logboeken
Kijk eens onder toepassing.
Kijk eens of rond de tijd van de vastlopers een foutmelding voorkomt

Zoals je hebt kunnen lezen doe ik dat altijd en zie nooit geen foutmelding staan in alle logboeken. Ik zoek dus een diagnostisch programma waar ik dit wel op kan zien.

Als je systeem vast zit, kan je toch Ctrl+Alt+Del zien welke sit deze blijft hangen.

Als je systeem vast zit, kan je toch Ctrl+Alt+Del zien welke sit deze blijft hangen.

Nee dat werkt ook niet meer. Mijn PC 'bevriest' en kan niets anders doen dan hem handmatig uit doen en weer aan doen...

Met Windows XP is toch een serieuze poging ondernomen om informatie over fouten te geven. Ik weet niet in welk logboek je altijd kijkt, maar ik ga altijd naar het logboek Systeem. Als je daarin rechtsklikt op zo'n foutregel en je klikt dan op Eigenschappen, krijg je wel wat informatie. Je kunt via de blauwe link doorgaan naar Help en ondersteuning, maar daar hebben ze niet vaak een betere verklaring. (We're sorry, but...)
Van zo'n fout in het logboek Systeem en het venster dat te verschijn komt na het klikken op Eigenschappen zie je hier een plaatje.

Overigens, ik begrijp dat je over die vastlopers geen foutmeldingen op je scherm krijgt?
Klopt het dat het vooral gebeurt als je netwerkverbinding gebruikt wordt? En verder niet?
Hoe ben je met het Internet verbonden? Bedraad, draadloos, ADSL-modem? Wie is je provider?

Dat had ik ook al opgeven maar daar stond geen fout in??.
of zijn video kaart loopt vast.

Dat had ik ook al opgeven maar daar stond geen fout in??.
Dat is zo, maar TS noch jij noemen duidelijk het logboek Systeem. Nogal wat mensen kijken alleen naar het logboek Toepassing.
En niet iedereen weet dat je via Eigenschappen van de foutregel in logboek Systeem (veel) meer informatie kunt krijgen dan dat wat er in de foutregel zelf staat.

Laatst bewerkt:
Dat is zo, maar TS noch jij noemen duidelijk het logboek Systeem. Nogal wat mensen kijken alleen naar het logboek Toepassing.
En niet iedereen weet dat je via Eigenschappen van de foutregel in logboek Systeem (veel) meer informatie kunt krijgen dan dat wat er in de foutregel zelf staat.

Ik kijk in alle logboeken dus ook bij systeem bij alle foutmeldingen bij eigenschappen. De enige foutmelding die ik gisteren rond dat tijdstip tegenkwam was deze:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Cdrom
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7
Datum: 22-11-2006
Tijd: 23:44:02
Gebruiker: n.v.t.
Computer: NONE-BKTHOZVT9I
Beschrijving:
Beschadigd blok in apparaat \Device\CdRom0.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 03 01 68 00 01 00 b8 00 ..h...¸.
0008: 00 00 00 00 07 00 04 c0 .......À
0010: 00 01 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 80 00 00 00 00 00 00 .€......
0028: 98 40 00 00 00 00 00 00 ˜@......
0030: ff ff ff ff 02 00 00 00 ÿÿÿÿ....
0038: 40 00 00 c4 02 00 01 00 @..Ä....
0040: ff 20 0a 12 4c 02 00 00 ÿ ..L...
0048: 00 00 00 00 0a 00 00 00 ........
0050: 00 b0 c8 81 a8 6f ba 81 .°È¨oº
0058: 00 00 00 00 70 2e bc 81 ....p.¼
0060: 00 00 00 00 10 00 00 00 ........
0068: 28 00 00 00 00 10 00 00 (.......
0070: 01 00 00 00 00 00 00 00 ........
0078: 70 00 03 00 00 00 00 0a p.......
0080: 00 00 00 00 02 00 00 00 ........
0088: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Maar dat had ik alleen bij de vastloper van gisterenavond. Een andere melding die ik wel eens tegenkom na een vastloper is deze:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7000
Datum: 22-11-2006
Tijd: 23:45:44
Gebruiker: n.v.t.
Computer: NONE-BKTHOZVT9I
Beschrijving:
De MySql-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Dit lijken mij geen meldingen die iets te maken kunnen hebben met mijn vastlopers. Zo ja, wat kan ik hier aan doen?

Ik heb een ADSL modem+ verbinding van provider Demon

Ik ben vaak op zoek gegaan nar de gebeurtenis id. Zoals uit de laatste melding Gebeurtenis-ID: 7000. In het Engels id dat Event ID 7000. Als ik vervolgens Event ID intoets in het zoekvenster op die pagina en ik klik op Zoeken, dan vind ik tussen de resultaten een Microsoft-site over de mogelijke relatie tussen de service IIS uitschakelen. en een foutmelding.
Maar je kunt uiteraard met de Event ID 7000-melding nog verder door blijven zoeken.

Ik ben vaak op zoek gegaan nar de gebeurtenis id. Zoals uit de laatste melding Gebeurtenis-ID: 7000. In het Engels id dat Event ID 7000. Als ik vervolgens Event ID intoets in het zoekvenster op die pagina en ik klik op Zoeken, dan vind ik tussen de resultaten een Microsoft-site over de mogelijke relatie tussen de service IIS uitschakelen. en een foutmelding.
Maar je kunt uiteraard met de Event ID 7000-melding nog verder door blijven zoeken.

Ik snap niet wat je bedoeld. Hoe kom ik van die foutmeldingen af? Want ik heb geen mysql server draaien hier. Alleen bij de provider van mijn website.
En zou het misschien aan mijn verbinding liggen die vastlopers, zat ik ook al aan te denken?

Overigens, ik begrijp dat je over die vastlopers geen foutmeldingen op je scherm krijgt? Klopt het dat het vooral gebeurt als je netwerkverbinding gebruikt wordt? En verder niet?
Hoe ben je met het Internet verbonden? Bedraad, draadloos, ADSL-modem? Wie is je provider?
Ik weet het niet. Maar hierboven staan vragen die ik al eerder stelde.
Ik heb nog geen antwoorden gezien. Als ik, of iemand anders hier bij Helpmij je willen helpen, zullen we meer moeten weten. Anders blijft het wel erg vaag.

Ik weet het niet. Maar hierboven staan vragen die ik al eerder stelde.
Ik heb nog geen antwoorden gezien. Als ik, of iemand anders hier bij Helpmij je willen helpen, zullen we meer moeten weten. Anders blijft het wel erg vaag.

Heb ik al wel op geantwoord hierboven, maar hier alsnog: Ik heb een ADSL modem+ verbinding van provider Demon
Snelheid is 3 mb down, 1 mb up.

Ik heb een ADSL modem+ verbinding van provider Demon
Snelheid is 3 mb down, 1 mb up.
Mooi, bedankt. :)

Maar ik vroeg ook:

"Overigens, ik begrijp dat je over die vastlopers geen foutmeldingen op je scherm krijgt?
Klopt het dat het vooral gebeurt als je netwerkverbinding gebruikt wordt? En verder niet?
Hoe ben je met het Internet verbonden? Bedraad, draadloos,

(en deze twee heb je nu beantwoord: ADSL-modem? Wie is je provider?)"

Kun je nog even aangeven of de vastlopers zich alleen maar voordoen tijdens een netwerkverbinding?
Is die verbinding draadloos? Zit je achter een router?

Heb al bij de eigenschappen van je LAN-verbinding gekeken? (In het venster scrollen.)
Heb je het icoon van je verbinding ingesteld in het Systeemvak van je Taakbalk?
Staat daar een rood kruisje door vlak voor de vastloper?

Mooi, bedankt. :)

Maar ik vroeg ook:

"Overigens, ik begrijp dat je over die vastlopers geen foutmeldingen op je scherm krijgt?
Hoe ben je met het Internet verbonden? Bedraad, draadloos,

(en deze twee heb je nu beantwoord: ADSL-modem? Wie is je provider?)"

Kun je nog even aangeven of de vastlopers zich alleen maar voordoen tijdens een netwerkverbinding?
Is die verbinding draadloos? Zit je achter een router?

Heb al bij de eigenschappen van je LAN-verbinding gekeken? (In het venster scrollen.)
Heb je het icoon van je verbinding ingesteld in het Systeemvak van je Taakbalk?
Staat daar een rood kruisje door vlak voor de vastloper?

Ik ben altijd verbonden met mijn netwerkverbinding. Ik heb geen draadloze modem en heb ook geen router.
Aan mijn lan eigenschappen is niets veranderd de afgelopen maanden sinds ik deze vastlopers heb.
Client voor Microsoft Netwerken staat wel aangevinkt.
Bestands en printerdelingen voor Microsoft Netwerken staat niet aangevinkt
QoS pakketplanner staat niet aangevinkt
Stuurprogramma voor netwerkcontrole staat wel aangevinkt
Internetprotocol TCP/IP staat wel aangevinkt

Hoop dat je hier iets me kunt.

Misschien.
Ik heb je nu een aantal keren gevraagd of de vastlopers ontstonden als je activiteiten op het Intenet begonnen was.
Ik weet het nu nog niet.
Ik zou beginnen deze regelaar van het pakkettenverkeer tussen servers in te schakelen
Als je op die regel gaat staan met je muis komt daaronder een korte beschrijving te staan van de functie van die service.

Misschien.
Ik heb je nu een aantal keren gevraagd of de vastlopers ontstonden als je activiteiten op het Intenet begonnen was.
Ik weet het nu nog niet.
Ik zou beginnen deze regelaar van het pakkettenverkeer tussen servers in te schakelen
Als je op die regel gaat staan met je muis komt daaronder een korte beschrijving te staan van de functie van die service.

Ok heb hem nu aangevinkt. Moet ik hier nu verder nog wat aan instellen want toen ik even zocht op QoS takenplanner zag ik dat je in gpedit.msc je nog wat kon instellen of is dat niet nodig? En zo ja waar moet ik hem op instellen?

Ik heb wel het idee dat het internet nu sneller is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan