XP : vensters en knoppen wijzigen voortdurend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Sinds enige tijd iets vreemds hier a.d. hand met een v.d. PC's. Na de opstart van XP verandert de balk onderin aanmerkelijk :(. In eigenschappen voor beeldscherm : Vensters en knoppen is dan steeds Windows-klassiek gewijzigd in Windows XP-stijl ..... Na een nieuwe installatie van firefox en avira doet zich dit probleem voor. Opmerkelijk detail : na een tweede opstart is alles weer OK ( Thema's Windows-klassiek ( aangepast ) en onder vormgeving : Vensters en knoppen ( Windows-klassiek ) ..... ).

Er werden geen virussen gevonden. De batterij backup lijkt OK ( tijdens bedrijf 3.15 Volt ) .....

Misschien een register probleem ?

Mogelijk dat het jullie bekend voorkomt. Met dank voor reactie :).

Leon25

Bekeken :) .. Heb die procedures doorlopen en zag dat mogelijk t.g.v. registerwijzigingen ( ? ) Mijn favoriete thema.theme niet ( meer ) was opgeslagen .. Dat kan dan tevens wijzen op het feit dat bij opstart het WELKOM niet meer weg te krijgen was ( bleef zo op scherm, vastlopen ). Daar het probleem bleef optreden en er geen malware, virus of mechanische afwijking ( de nodige analyse uitgevoerd, er was wel een andere HD, secundair, slave, gesneuveld, geen backups voor de andere HD ) van de schijf werd aangetroffen / geconstateerd ( welkom scherm en dan een stop ), en ook de instellingen via taakbeheer uiteindelijk niet werkten, ben ik nog even verder gaan zoeken.

Voor de gebruikers van Avira : als dit prgr wordt ingesteld op fruhstart in XP, dan doet zich het probleem onregelmatig voor. Of in de volgorde wel / niet / welkom stop en dan weer alles opnieuw. Nadat deze optie gewijzigd werd, bleef het weg. Het impliceert niet dat de oorzaak gevonden is. Daarvoor was trouwens het icoontje soms een ongeopend parapluutje, het prgr gaf wel aan dat schutz ,de protectie volledig was ..... een horror situatie.

Alles lijkt in de richting te wijzen van een avira update, maar dit onder voorbehoud. Verder : omdat het tegenwoordig bijna normaal schijnt te zijn dat men andermans PC voor allerlei doeleinden gebruikt waarbij de eigenaar geen toestemmingen verleent of er niet van weet, heb ik nogal in die richting gezocht ( tot en met back trace, maar dan vind men in deze tijden vaak dingen die niet zouden mogen ). Dat de virus scanner dit zou veroorzaken kwam niet bij mij op. Natuurlijk kan het zijn dat iets ( ... ) het verschijnsel veroorzaakt heeft ( windows instellingen avira ) in een vroeger stadium.

Het ( al wat oudere ) PC'tje : MS Windows XP Professional SP3 AMD Athlon 64 Processor 3200 + 1.4 GB RAM NVIDIA GeForce 6100 nForce 405.

Mochten er nog lezers zijn die e.e.a. bekend voorkomt, graag een reactie hier :)

Leon 25 :cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan