XP verouderd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computer12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Hallo, ik heb een windows xp pc. Hij werkt echt heel goed. Mijn vraag is: Is Windows XP verouderd? Of gebruiken mensen het nog? Want ik had gehoord dat Windows XP zal stoppen met de updates. Ben ik dan een gast met een oude OS?

Hoi,

Er zullen nog zat mensen met xp werken alleen in 2014 stopt microsoft met de ondersteuning.En ja we zijn al drie besturingen verder dus hij is wat verouderd:D

Laatst bewerkt:
Dat ben je nu al.
Maar inderdaad stoppen een jaar vanaf nu alle updates van XP.

Dus je kunt beter voor die tijd uitkijken naar een ander besturingssysteem, evt. in combinatie met een nieuwe pc of nieuwe onderdelen, zodat je niet met een kreupel systeem aan het werk bent.
Ik raad je (gegeven XP) niet aan om te upgraden naar Windows 8 maar Windows 7. hier kun je een hulpmiddel downloaden om te zien of je huidige software en hardware wel Windows 7 "geschikt" zijn of dat je daar (ook) een upgrade van moet gaan doen tzt.

Tijs.

Maar is het dan zo dat ik meteen Windows 7 moet kopen? Op de PC had Windows Vista gestaan. Echt een **** OS. Windows 7 is nog goed. Windows 8 vind ik meer voor tablets. Mn oom had er Windows XP erop gezet en ik was blij. Want die gebruikte maar 400 MB van RAM. En de Vista gebruikte 1,50 van de 2 GB RAM! Windows 7 gebruikt maar 1 GB.

Op deze PC had geen Windows XP gestaan. Maar Windows Vista. Maar mn oom had hem gedowngraded omdat die Vista veel problemen had.

pc specs:

Model: Dell Optiplex 755
RAM: 2 GB
CPU: 2,33 Ghz Core 2 duo.
OS van vroeger: Windows Vista Business.
OS Van nu: Windows XP Professional SP3

Zullen ook de Programma's zoals games uit Windows XP gaan?

Ik denk, ik ga eens linux op deze PC zetten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ja in principe is dat een optie om win 7 te kopen als hij vista draaide dan zal win 7 ook geen probleem zijn

Ik kan helemaal niets met je laatste 2 postings. Bovendien is mijn tip m.b.t. upgradecheck of W7 erop kan blijkbaar niet aan je besteed.

Succes met je vraag, verder.

Tijs.

Hoi,

Maar inderdaad is de dnties tip even beter om te kijken of het inderdaad gaat

Je kunt er ook gewoon Linux opzetten, zoals Ubuntu. Het vraagt veel minder eisen dan Windows.

Beste computer12, ik heb de titel van je vraag aangepast. Een "vraagje" heeft iedereen hier namelijk. Zou je hier in het vervolg op willen letten ? Dank je wel :thumb:

Ga nu niet de fout maken om te denken dat Linux windows is.
Dat is een fout die ik in 12 jaar Mandriva gebruik veel mensen heb zien maken, probeer eerst eens een aantal live cd's. Bij van OpenSuse, Mageia, etc

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, ik heb in de tijd ook eens geprobeerd om met linux te werken maar ik kon het niet gewoon worden. Ben maar weer naar windows overgeschakeld toen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan