XP Versus Vista. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ik ben egt totaal niet op de hoogte van het nieuwe besturingsysteem windows vista. Als jij me iets vertelt erover is het echt alsof ik 50jaar achterloop dus voor je overhaast antwoorden gaat toepassen leg ze dan zo simpel mogelijk uit.

Ik vraag me dus af. Is Vista vele malen beter als xp? Is het de moeite om over te stappen op vista. (verdere hardware zal er in december hoe dan ook wel aan voldoen. dus stel niet de vraag dat licht aan je spec etc etc)

Ik wil graag weten wat de verbeteringen zijn. Persoonlijk vind ik zelf dat ik de interface en theme veel beter vind. dat zwarte vind ik wel mooi. Of je het mooi vind en meer van dat soort menings verschillende dingen laat ze dan open. ik wil gewoon dingen weten die niet meningsverschillend zijn zodat ik weet waar ik aan toe ben. Bijvoorbeeld wat voor meerdere opties heb je. wat kun je nog meer. wat is er verbeterd in vergelijking tot xp.
Hopelijk snappen jullie ongeveer naar wat voor informatie ik zoek. Bedankt alvast voor de moeite.:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
als je bedoeld dat microsoft meer baas gaat spelen over je pc dan is het antwoord ja.
voor mij hoeft vista niet.
ik wacht nu op het allerlaaste moment tot ik de upgrade gaat uit voeren.
er zijn slecht ondersteunende drivers voor mijn hardwaren.
het zal er bij wel eens better worden ooit.
ik denk dat de meningen hier ook zwaar over verdeeld zou zijn net wat het geval was,
met windows xp in het begin.
 
er zijn slecht ondersteunende drivers voor mijn hardwaren.
het zal er bij wel eens better worden ooit.
Komt dat door Microsoft of door de fabrikant van die Hardware? :mad:
Op deze pagina kun je een test downloaden, waarbij je gehele systeem wordt nagekeken om te bepalen of je Vista-gereed bent. :D :thumb:

NB: Uw huidige computer evalueren is de link die ik bedoel.
 
eigelijk door bijde partijen Boeing_737.
ik zeg ook niet dat het troep woord maar je lever wel weer vrijheid over je eige pc in,
en dat is gewoon jammer.
zal wel hacks voor komen om dat tewijzigen en zo was ook bij xp het geval.
maar niet iedereen kan dat zo maar ff.

P.s volgens die advisor kwam ik er met gemak door maar de rc1 gaf veel problemen en geen driver ondersteuning voor de helft van het moederbord.
ik heb het hier dan niet over de simpel drivers zo als die op de cd van het moederbord staan. maar echt die windows zelf aan board moet heben.
 
Laatst bewerkt:
eigelijk door bijde partijen Boeing_737.
Om het even bij de drivers te houden: ongeveer 75% van de vastlopers van Windows XP worden veroorzaakt door slordig geschreven stuurprogramma's van "derden". :evil:
Vandaar die "niet digitaal ondertekende" procedure: Microsoft krijgt de hele wereld over zich heen vanwege de BSOD's, terwijl hardwareleveranciers rustig drivers bij hun product leveren die essentiele stuurprogramma's van Windows XP overschrijven, corrumpteren, enz. Ik ben geen advocaat voor Microsoft, hebben ze ook niet nodig ;)
maar ik word wel eens moe van dat g********* op Microsoft om volstrekt verkeerde redenen. :mad:

Goed, nu ga ik weer terug in mijn hok.:D
 
Laatst bewerkt:
ten eerste is puppie de baas en wijzigt hij zonder te waarschuwen. ik helemaal niet.
ten 2de stuur programmas in rc1 onder steunde niet de print port en nog een paar,
raare dingen die in xp gewoon gevonden werd en dan ge instaleerd werden.
ten 3de heb ik het recht om mijn mening te zegen over dit produckt.
aan gezien die ook woord gevreegt in dit topic.
ten 4de ben ik het helemaal met jullie eens, dat jullie het hier fijn vinden dat ik ook aanwezig ben. .

m.v.g virtuosa
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ten 4de ben ik het g********* ook beu op mijn aanwezig heid hier op helpmij.nl.
Daar wist ik echt niets van, en wat ik zei over g********* op Microsoft, dat bedoelde ik eigenlijk meer in het algemeen.
Maar zo stond het er niet. :eek:
Dat spijt me. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Vreselijk, altijd dat gedoe over hoe slecht Microsoft is, maar we willen hier niet de miljoenste discussie openen over voor- of anti-Microsoft...

Even gewoon antwoorden op uw vraag:
heb Vista geïnstalleerd en ten opzicht van XP:
- draait het vlotter
- start het sneller op dan XP
- is het overzichtelijker en intuïtiever werken met de nieuwe explorer
- het nieuwe startmenu van Vista is maar bucht
- de beveiliging is maar bucht, daar je niet automatisch meer administrator bent... Soms moet je een paar maal op 'Continue' klikken voor hij een programma wil openen, of je bestanden wil kopieren
- voor games is het nog niet helemaal optimaal
- met mijn drivers heb ik totaal geen problemen gehad, hij herkende zelfs meer apparaten dan Windows XP...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan