xp verwijderen en formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

aath

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
28
ik xp home editidion op mijn pc staan ik wil mijn schijf (fat 32 ) formateren en win 98 instaleren wie kan mij vertellen hoe dat moet m,.b.t. rebooten met cd rom ondersteuning.
groetjes aath
 
heb je ntfs of fat32 of je schijf nu ?

(in verkenner rechtermuisknop op C schijf > eigenschappen)
 
volgens mij fat 32 als ik opstart krijg ik de melding c: fat 32 precies weet ik het niet maar ik denk het wel.
 
Download even een windows 98 bootdisk (http://www.tvtservices.com/boot98sc.exe) en start daarmee op met cd-rom ondersteuning. Formateer dan gewoon in dos met het commando :

format c: [enter]

daarna kan je de installatie starten door te doen(cd-rom erin):
[cd-rom letter]: [enter] (dus e: [enter])
cd win98 [enter]
setup [enter]
 
hoi

ik heb gedaan zoals je zei ik heb c: geformateerd en win 98 se eropgezet alleen kan ik nu niet meer bij mijn f: schijf komen.
mijn schijf had twee partities een c: en een f: schijf f: geeft hij niet meer aan maar hij zit er nog wel in en wa ik ook probeer ik kom er niet bij de totale ruimte van mijn c: schijf was 40 gb die is onderverdeeld in twee schijfen van 20 gb als ik op c: klik en dan op eigenschappen geeft hij aan dat de c: schijf nog steeds 20 gb is maar waar is mijn f: schijf wie kan mij helpen?

groetjes aath
 
Kijk eens bij deze computer of daar je F-schijf te zien is.
 
is die andere schijf niet als ntfs geformateerd destijds toen xp er op stond ??

Start weer eens op met die bootdiskette en doe vanaf de prompt nu:

fdisk [enter]
optie 4

vertel ons even wat je daar ziet. Eventueel verder kijken in logische stations !!
 
hoi alex

bedankt voor je antwoord die andere schijf stond inderdaad als ntfs geformateerd onder xp ik heb deze dedelete met partition magic en nieuwe partities gemaakt de data die op de ntfs schijf stond ben ik kwijt maar ik kan weer over mijn volledige schijf beschikken.
bedankt voor je hulp

groetjes aath
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan