xp verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is precies de bedoeling dan, wil je xp opnieuw installeren, of kis je voor een ander besturingssysteem.

mocht je windows xp weer willen installeren met een schone installatie, dan kun je het beste de xp cd gebruiken. deze stop je erin, je laat de computer ermee opstarten, en je kiest tijdens de installatie formatteren. Daarna zal hij zichzelf installeren.

Zorg er wel voor dat je computer boot van de cd, indien hij dit niet doet, moet je het in de bios veranderen

nee ik wil er weer 98 opzetten. ivm een probleem met de draadloze verbinding heeft één van jullie medewerkers mij geadviseerd om xp op de pc te zetten ipv 98. hij zei probeer maar met de cd van de nieuwe pc, als het niet lukt, kun je nog altijd terug naar 98. dat heb ik dus gedaan, maar nu met xp geregistreerd worden en dat kan dus niet omdat hij al eens gebruikt is. vandaar dat nu dus 98 weer op de oude pc moet.

xp

Ik vindt dit een hele mooie site , maar hoe kom je aan een opstartdiskette.

Re: xp

Geplaatst door Mulcoa
Ik vindt dit een hele mooie site , maar hoe kom je aan een opstartdiskette.

www.bootdisk.com :)

Je kan opstarten met een opstartdiskette en format C: intikken (je schijf moet wel FAT32 zijn en geen NTFS).

Daarna X:\ (cdrom letter) en dan setup.exe.

Als je beschikt over een opstartdiskette is het vrij simpel, zo niet, dan moet je even gaan naar de site die breezer aangeeft, dan kun je er een maken.

deze diskette doe je erin, daar laat je de pc met opstarten, als hij opgestart is (wanneer er staat A: ) dan typ je in format c: (hiermee word de schijf leeggegooid) dan vraagt hij of je door wilt gaan, kies je ja (y) dan gaat hij formatteren, als dit klaar is dan plaats je de win98 cd. en typ je in (lettter van je cd romdrive) ??? dan enter, dan gaat hij naar je cd drive, en dan typ je in setup.exe. dan gaan windows installeren

Geplaatst door astrid heijnen
voor de kenner heel eenvoudig maar voor een leek dus onbegrijpelijke taal
In deze thread staat precies beschreven hoe je je harde schijf formatteert en vervolgens Windows 98 installeert.
De handleiding is zo geschreven dat zelfs een "leek" ermee aan de slag kan.
Mochten er toch problemen optreden, dan horen we het wel.
Een opstartdiskette kun je hier downloaden. Even uitpakken en de inhoud naar een floppy kopiëren.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan