XP verwijdern, Windows 7 behouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

STE3FY Style

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Hallo,

Ik heb al een tijdje terug windows 7 geïnstalleerd maar ik heb toen Windows XP laten staan voor het geval dat er iets fout ging.
Nu wil ik Windows XP verwijderen omdat het nogal wat geheugen in beslag neemt.
Maar als ik de partitie wil formateren of verwijderen kan dat niet.
Hoe kan ik dit oplossen zonder Windows 7 en/of een partitie met al mijn bestanden te beschadigen?

Alvast bedankt Steven.

Het is een beetje tricky he om je installatie van XP te gaan verwijderen. Ik weet namelijk niet of daar iets van gegevens op staan die ervoor zorgen dat je Win 7 opstart. Dat zou Harry Snor wel moeten weten.

Je kunt het altijd proberen, Ik raad je wel aan van te voren een image van de partities te maken.

Greetzz,
Timo

Hoi !

In Win 7: Windowstoerts + R -msconfig - computer opstarten.

Selecteer hier de Win XP-vermelding en kies voor: verwijderen.

Nu: Rechtsklikken Computer - beheren - schijfbeheer.

Rechtsklikken op de XP-partitie en kiezen voor: formatteren.

Greetz,

Harry.

hallo,
als ik naar me msconfig ga staat er bij computer opstarten alleen win7 dus dan ga ik ervanuit dat hij al verwijderd is maar als ik dan in me beheer de xp partitie wil formateren krijg ik de volgende foutmelding: "kan het systeempartitie op deze schijf niet formateren."
Wat nu?

Hoi !

Da's raar !

Dan staat XP op de C-partitie neem ik aan ?

Nu heb je een probleem, omdat het z.g.bootrec.-bestand ook op de C-schijf staat.

Twee mogelijkheden: je verkleint de XP-partitie tot 'n minimale waarde, en laat 'm verder staan,

Of: Je start op van de Win 7 DVD, kiest voor installeren, formatteert de Win XP-partitie, en breekt de installatie af.

Nu start Win 7 dus ook niet meer op, dit kun je zo: http://support.microsoft.com/kb/927392 oplossen.

Greetz,

Harry.

Volgens mij heeft hij win7 op de zelfde partitie geinstalleerd zonder XP eraf te gooien.. Het is dan idd erg tricky om XP te verwijderen.. Enige wat je zou kunnen doen is de keuze die je tijdens het opstarten krijgt aanpassen zodat ie direct door naar win7 gaat.

Hallo,

Ik heb al een tijdje terug windows 7 geïnstalleerd maar ik heb toen Windows XP laten staan voor het geval dat er iets fout ging.
Nu wil ik Windows XP verwijderen omdat het nogal wat geheugen in beslag neemt.
Maar als ik de partitie wil formateren of verwijderen kan dat niet.
Hoe kan ik dit oplossen zonder Windows 7 en/of een partitie met al mijn bestanden te beschadigen?

Alvast bedankt Steven.

Op welke manier zou die XP geheugen gebruiken? Hij gebruikt enkel HDD-ruimte.
Als je genoeg schijfruimte hebt, dan zou ik er mij voorlopig niet té veel van aan trekken.

Op welke manier zou die XP geheugen gebruiken? Hij gebruikt enkel HDD-ruimte.
Als je genoeg schijfruimte hebt, dan zou ik er mij voorlopig niet té veel van aan trekken.
Als het lukt om XP te verwijderen heb ik nog maar 40GB over.

Volgens mij heeft hij win7 op de zelfde partitie geinstalleerd zonder XP eraf te gooien.. Het is dan idd erg tricky om XP te verwijderen.. Enige wat je zou kunnen doen is de keuze die je tijdens het opstarten krijgt aanpassen zodat ie direct door naar win7 gaat.
Ik heb XP, Win7 en een gedeelte voor mijn bestanden verdeelt over 3 partities dus Win XP en Win7 staan op aparte partities en hij start Win7 al automatisch op.

Hoi !

Da's raar !

Dan staat XP op de C-partitie neem ik aan ?

Nu heb je een probleem, omdat het z.g.bootrec.-bestand ook op de C-schijf staat.

Twee mogelijkheden: je verkleint de XP-partitie tot 'n minimale waarde, en laat 'm verder staan,

Of: Je start op van de Win 7 DVD, kiest voor installeren, formatteert de Win XP-partitie, en breekt de installatie af.

Nu start Win 7 dus ook niet meer op, dit kun je zo: http://support.microsoft.com/kb/927392 oplossen.

Greetz,

Harry.
Okay Harry maar wat zijn de gevaren?

Hoi !

Als je Win 7 niet op de XP-partitie geinstalleerd hebt zijn er geen gevaren.
In het geval dat Win 7 niet meer op wil starten zie de link in m'n vorige post !

Als je Win 7 op dezelfde partitie als Win 7 hebt geinstalleerd. kun je eenvoudig de map: windows.old verwijderen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als je Win 7 niet op de XP-partitie geinstalleerd hebt zijn er geen gevaren.
In het geval dat Win 7 niet meer op wil starten zie de link in m'n vorige post !

Als je Win 7 op dezelfde partitie als Win 7 hebt geinstalleerd. kun je eenvoudig de map: windows.old verwijderen.

Greetz,

Harry.

Helemaal mee eens, ik denk alleen dat je bedoeld "Als je Win 7 op dezelfde partitie als Win XP hebt geinstalleerd."

Hoi !

Bedankt voor de correctie !

Greetz,

Harry.

Hallo,

Ik heb mijn Win7 cd erin gepompt en de xp partitie geformateerd en toen hij begon met installeren geannuleerd nu is mijn hele partitie leeg behalve dan 1 mapje met een bestand erin wat ik niet kan verwijderen. (het bestand is 10GB)
Wat nu?

Gr.

Hoi !

Sorry, maar ik begrijp niet wat je bedoelt !

Wil je XP installeren ??

Greetz,

Harry.

Okay zal even iets duidelijker zijn.

Ik heb de Windows 7 cd in mijn laptop gedaan.
heb toen geklikt op Windows 7 installeren.
Toen kreeg ik het scherm met al mijn partities (Windows XP, Windows7 en Partitie voor mijn bestanden.)
Ik heb toen op de Windows XP Partitie geklikt en gezegd dat hij hem moest formatteren.
Na dat voltooid te hebben, heb ik hem net voor de installatie van Win7 geannuleerd.
Nu kreeg ik als ik mijn laptop opnieuw opstart de fout dat hij geen boot-manager had ofso iets.
Dus ik heb weer mijn Windows7 cd erin gedaan en gezegd dat hij moest repareren dit heeft hij gedaan alleen heeft hij tijdens het repareren een mapje van circa 10GB op mijn Windows XP partitie gezet (XP is er trouwens wel af nu) maar ik kan dat mapje niet verwijderen daar zit dus waarschijnlijk die boot-manager in.

Ik hoop dat dit al wat meer duidelijk maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan