XP/Vista 32 bits naar 7 64 bits (upgrade)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Best helpers,

Ik ben van plan om binnenkort mijn systeem te upgraden. Maar ik zit met de vraag:
Ik heb momenteel Windows XP Pro 32 bits OEM of Vista 32 bits OEM. Maar omdat ik vaak meerdere keren tegelijk Windows draai met Virtual PC / VMware (soms tot 5 tegelijk) wil ik er 8 gb ram in hebben. Hiervoor heb ik dus een 64 bits versie nodig van Windows.

via de website van Slim.nl kan ik(student) voor 50 euro een upgrade versie van Windows 7 Prof 64 bits kopen. Dit scheelt natuurlijk al aardig wat in vergelijking met een normale OEM versie die ik anders er bij zou kopen(al gauw 100 euro).

Laatst bewerkt:
Haha oeps.. vergeten neer te zetten:S

hier als nog:

Kan ik van Windows xp 32 bits upgraden naar Windows 7 64 bits? Zonder problemen....

Raymond,

De link die jij mij gaf gaat over dat je bestanden wilt mee verplaatsen(als ik het goed lees).
Voor mij wordt het sowieso een nieuwe installatie dus met foto's en zo mee nemen naar windows 7 is voor mij niet nodig.

Wat ik wil weten is:
Kan ik met windows XP/vista van een 32 bits versie upgraden naar windows 7 met 64 bits versie? Zodat ik straks alle 8 gb aan ram kan gebruiken.

een 32 bits versie is nooit te upgraden naar een 64 bits versie dus het word sowieso een clean install.

Dus het heeft geen zin om een upgrade versie via slim te kopen van Windows 7 64 bits?

Ik weet niet of ms vind dat dat upgradepad is. Zo ja kun je hem prima kopen, daarna kun je de installatie starten vanuit vista/xp en zal hij zeggen dat een upgrade niet mogelijk is en je alleen een clean install mag doen. et voila.

Andere mogelijkheid als je echt geen xp/vista op de machine wil upgraden kunn je de installatie starten door van de DVD te booten geen serienummer in voeren en de installatie voltooien, daarna nogmaals de installatie starten en dan wel de regcode invoeren en zodoende dus ja Win7 te upgraden naar Windwos 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan