XP volledig formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

delkluif

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Ik wil een PC graag doorverkopen/weggeven aan anderen, maar hoe kan ik het beste het besturingsysteem formatteren zonder dat de (persoonlijke/alle) gegevens nog terug te halen zijn? Windows XP hoeft er ook niet meer op te staan. :D
Alvast bedankt!

bedoel je dat er iets anders op wordt geinstaleerd zoals vista, want anders kun je gewoon weer xp opnieuw installeren dan is alles ook weg.

bedoel je dat er iets anders op wordt geinstaleerd zoals vista, want anders kun je gewoon weer xp opnieuw installeren dan is alles ook weg.
we willen eigenlijk dat alle bestanden (en dus ook windows xp) geformatteerd worden en niet meer terug te halen zijn zodat het veilig door te verkopen is. oja, wij hebben geen installatie cd-roms meer van windows xp :rolleyes:

@frankwannet: doet eracer hetgene wat ik net heb gezegd, zoja zal ik het uitproberen en kunnen we de vraag als opgelost zetten

Laatst bewerkt:
Een andere heel aardige is de volgende:

Wis alle mappen met persoonlijke bestanden, maak daarna de prullenbak leeg, download een film van 4 gig en kopieer die een keer of wat totdat de schijf vol zit. (of schijven) Verwijder daarna die film weer.
Voor alle zekerheid herhaal je de actie.
Download een bootdisk van de bootdisk.com en boot met die disk en formatteer de schijf / schijven.
Jouw data is dan niet meer terug te halen.

Laatst bewerkt:
Even off-topic: wat voor pc is het?
het is een windows-xp professional os

en even aan de anderen; welk programma werkt er nu het beste tegen? ik heb ergens wel gehoord van het programma eracer maar is er miss een beter gratis programma in de omloop

Laatst bewerkt:
@delkluif
Heb je overigens écht de idee dat een volgende eigenaar op zoek zal gaan naar verwijderde data?

@delkluif
Heb je overigens écht de idee dat een volgende eigenaar op zoek zal gaan naar verwijderde data?

nou er ziten wel belangrijke data en het zou wel fijn zijn als ze ok veilig vernietigd zijn zodat ik het met een gerust hart kan doorverkopen

@frankwannet: doet eracer hetgene wat ik net heb gezegd, zoja zal ik het uitproberen en kunnen we de vraag als opgelost zetten

zelf geen ervaring mee maar kom hem regelmatig tegen op Helpmij.

verder zijn er ook goede alternatieven geboden door Ellasar en Mrmusic

Die zal je toch moeten hebben wil je XP er weer op hebben.
Of wil je hem zonder besturingssysteem verkopen?

we willen de pc zonder besturingssysteem verkopen het liefst want we weten niet precies waar alle data is opgeslagen en of we anders niet een paar bestanden vergeten.:confused:

offtopic: ik loop helemaal achter in alle reacties die we krijgen

Je kan omdat je geen XP CD Rom meer hebt XP gewoon laten staan en de data die je weg wil hebben met Eraser laten verdwijnen. Het is dan echt niet meer terug te vinden hoor. Het wordt zo vaak overschreven dat het niet meer te achterhalen is !!

is eracer ook te gebruiken voor het formatteren (dat hij niet vastloopt zodra ik ben aangekomen bij het verwijderen van vereiste besturingsysteem bestanden)
of is hiervoor een bootable oplossing?

Jij kunt niet gaan formatteren omdat je geen CD hebt. Een actieve Windows kun je niet formatteren. Dat lukt je alleen mét een Windows CD óf een bootdiskette.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan