XP voorgeinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagraaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
1
Ik heb onlangs een computer geformateerd waarop XP stond voorgeinstalleerd. Ik heb er geen cd bij gekregen met daarop XP. Kan ik nu met iedere XP-schijf en de aktivatiecode die op de sticker op de computer vermeld staat, XP weer installeren?
Bvd
 
Nee

Jammer dat iemand hiervoor zo'n kort en verkeerd antwoord heeft gegeven.

Bij de PC die je hebt gekocht zit dus windows voorgeinstalleerd en je hebt geen CD gekregen.

Dat betekent, je hebt ene legale windows en je hebt een geldig nummer gekregen maar dat is een zogenaamd OEM nummer. Dat bekent kortgezegd dat die versie van windows die jij hebt goedkoper is dan een losse windows versie. Nadeel is dus wel dat daardoor het nummer waarschijnlijk niet te gebruiken is met een losse windows XP installatiecd. Soms lukt het wel maar meestal staat het nummer geregistreerd als OEM en werkt het simpelweg niet met een reguliere installatieCD.

Overigens kun je met dat nummer maar één windows op één pc registeren, je hebt ten slotte maar bepaald voor 1 licentie.

gr Wilco
 
Laatst bewerkt:
Je kunt gewoon herinstalleren met die cd-key. Let er wel op dat je natuurlijk een XP Home cd-key niet gaat proberen te gebruiken bij XP Professional en andersom... ;)

Het is alleen zo dat je soms bij het automatisch via Internet activeren van je XP het niet automatisch werkt. Dan kies je Bellen met Microsoft en er komt een code op je scherm te staan. Laat het scherm open, bel het 0800 nummer dat genoemd wordt, toets die vemelde lange code op je scherm in. Je krijgt dan de melding dat het niet zomaar geactiveerd kan worden, en je krijg dan een juffrouw aan de lijn. Praat met haar, vertel dat je je cd-code hebt moeten hergebruikern OP DEZELFDE PC als waar je hem voor gekregen hebt. Ze zal je zonder problemen doorzetten naar het activatie-gedeelte.

Tijs.
 
Jammer dat iemand hiervoor zo'n kort en verkeerd antwoord heeft gegeven.

Bij de PC die je hebt gekocht zit dus windows voorgeinstalleerd en je hebt geen CD gekregen.

Dat betekent, je hebt ene legale windows en je hebt een geldig nummer gekregen maar dat is een zogenaamd OEM nummer. Dat bekent kortgezegd dat die versie van windows die jij hebt goedkoper is dan een losse windows versie. Nadeel is dus wel dat daardoor het nummer waarschijnlijk niet te gebruiken is met een losse windows XP installatiecd. Soms lukt het wel maar meestal staat het nummer geregistreerd als OEM en werkt het simpelweg niet met een reguliere installatieCD.

Overigens kun je met dat nummer maar één windows op één pc registeren, je hebt ten slotte maar bepaald voor 1 licentie.

gr Wilco

Nou, dan moet ik al die mensen bellen waarbij ik hun oem nummer heb gebruikt met mijn eigen XP cd, en zeggen dat het niet werkt.:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan