XP vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Als ik mijn computer met XP prof. afsluit dan zet hij niet de computer uit. Er verschijnt een scherm met daarop

U kunt nu uw computer uitzetten.

Is hier iets aan te doen dat hij automatisch uitgaat:confused:
wie kan mij helpen?

ligt eraan wat voor pc je hebt...

ik weet zo niet uit mijn hoofd welke het kunnen maar er zijn computers waarbij het in de BIOS in te stellen is... en bij sommige zelfs in powermanagement in XP..

neem daar eens een kijkje :rolleyes:

suc6

Powermanagement inderdaad.
De oudere pc's gaan soms helemaal niet automatisch uit.
Wat voor type moederbord heeft je pc?

Het kan zijn dat bij het afsluiten van windows de computer niet uit gaat en de melding "u kunt de computer nu uitschakelen" blijft staan. Dit kan meestal opgelost worden door APM (advanced power management) in te schakelen. Open daartoe Energiebeheer in het Configuratiescherm. Klik op de tab Geavanceerd energiebeheer, klik op Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen en klik vervolgens op Toepassen. De tab Geavanceerd energiebeheer is niet beschikbaar op computers die voldoen aan de ACPI-standaard. ACPI schakelt automatisch Geavanceerd energiebeheer in, waardoor de tab Geavanceerd energiebeheer wordt uitgeschakeld.

Ik heb zojuist vrijwel dezelfde vraag geplaatst. Bij mij doet het probleem zich voor nadat ik SP2 heb geïnstalleerd. Er is niets gewijzigd in de hardware, noch in de BIOS.
Ik heb hetzelfde probleem nu op 3 PC's gehad. Op alle PC's heb ik een volledig nieuwe installatie gedaan van Windows XP en vervolgens SP2.

Maikel9 had de juiste oplossing!
Hartelijk bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan