XP vraagt om wachtwoord account

Status
Niet open voor verdere reacties.

scroogy

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2003
Berichten
48
Na installatie van (10 !) automatische updates van XP op mijn laptop vraagt deze ineens om een wachtwoord voor mijn account. Nooit accounts gehad en ook geen wachtwoord. Duidelijk dat ik de laptop (ook) niet meer kan gebruiken.

Hoe kom ik hier uit? Is er een standaard wachtwoord ?

(XP home edition)

Nu nog 1 pc over waarop ik de automatische updates maar heb uitgeschakeld :confused:
 
En als je geen wachtwoord invult maar gewoon op OK klik werkt dat.
 
vreemd wat een update zal zelf nooit zomaar een wachtwoord aan een account geven.

Een standaard wacthwoord is er niet. Dan zou de functie van wacthwoord ook niet nodig zijn want dan kent iedereen deze :)

Je kunt nog proberen om als administrator in te loggen. Tijdens de installatie van XP wordt er om een wachtwoord gevraagd voor dat account. Heel vaak heeft dit account geen wachtwoord omdat de meeste deze niet invullen. Zit er wel een wachtwoord op dan heb je deze of zelf ingevuld tijdens installatie of als iemand andere dit voor je gedaan heeft zul je daar navraag naar moeten doen.

Voor XP Proffesional
Hou de Ctrl-Alt toetsen ingedrukt en druk 2 keer op Delete.
Nu krijg je een invulscherm te zien.
Type als naam: administrator
Wachtwoord: vul geen wachtwoord in of als je die wel weet vul je die in.

Voor XP Home
Start Windows in de veilige mode en dan zie je het Administrator account
klik erop en vul geen wachtwoord in of als je die wel weet vul je die in.
 
vreemd wat een update zal zelf nooit zomaar een wachtwoord aan een account geven.

Administrator schijnt ook ineens een wachtwoord te hebben :confused:

btw, dat ctr-alt 2x del werkt ook voor XP home edition

Ik neig naar herinstallatie XP, is dat een oplossing zo niet dé oplossing ?
 
log eens in met de naam
gast
wachtwoord leeglaten.

of via de veiligemodus F8 tijdens opstarten
 
log eens in met de naam
gast
wachtwoord leeglaten.

of via de veiligemodus F8 tijdens opstarten

Via veilige modus wordt er gevraagd om een wachtwoord van gebruiker of administrator.

Gebruiker gast geeft de melding: "Het lokale beleid van dit systeem staat u niet toe om u interactief aan te melden"

De uitleg heeft niet geholpen maar ik ben toch maar donateur geworden :)
 
Herinstallatie is op zich niet nodig. Je kunt ook een tool downloaden waarmee je wachtwoord leeg kunt maken.

De site is wel in het Engels.
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Directe link naar het CD image bestand
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/cd080802.zip

Het zip bestand uitpakken. Je krijgt nu een ISO bestand.
Met een brandprogramma kun je deze ISO gaan gaan branden. Let wel op je moet niet het bestand op een Cd branden maar de iso openen in je brandprogramma. Meestal kies je in het brandprogramma voor Bestand -> Openen --> en kies je het ISO bestand.

Soms werkt het ook door simpel in de Windows Verkenner erop de dubbelklikken en als het goed is start dan automatische het brandprogramma.

Als dat gelukt is start je de PC opnieuwe met de CD in de PC en start je vanaf deze CD.

Je krijgt dan behoorlijk wat teksten te zien maar als je de stappen even goed leest op onderstaande site moet dat wel lukken. Even rustig voor gaan zitten en lezen. Het zijn maar een paar stappen en lijkt lastiger dan het is.

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/walkthrough.html
 
ook opgegeven

Samen met mijn PC weggebracht, laat een deskundige het maar oplossen.

Leuk die automatische updates, schade niet te verhalen.

Bedankt voor het meedenken

:thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan