XP weg en ook FAT32 weg??

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
2.744
Lang verhaal ;)

Ik ga uitgebreid uitleg geven. Dit voorkomt ook dat ik tips krijg dat hier en daar al gegeven zijn (dus onnodig),
Ik heb dus voor een goede kennis de PC geformatteerd en 2 partities aangemaakt.
Beide in FAT32. Op C:\ XP Pro. Heb verder alles geüpdate, NIS erbij, alle spyware cleaners, dus in feite alles netjes op de PC. Heb PC nog getest 2 dagen. Alles werkte prima, geen virussen, geen spyware, niets aan de hand met de PC.
PC is opgehaald gisteren avond. Men zou thuis nog de printer en scanner instaleren en de eigen verbinding met Essent herstellen.
Vanmiddag komt dat mens terug: PC doet het niet meer. Thuis bij hun (wat ze deden weet ik niet?) ging het opeens mis. Volgens hun, tijdens installatie van printer of scanner (ze weten niet zeker?) zijn de stoppen in het huis 4 keer doorgeslagen.
Nu kreeg ik de PC hier. De melding was: NTLDR is missing.
Via andere berichten hier, heb ik iets gevonden. Heb NTLDR en NTDETECT. COM op C:\ gekopieerd. Maar steeds dat melding.
In DOS stond nu: boot. ini, de 2 bestanden dat ik heb net gekopieerd en verder een lange rij CH..(nog wat?) bestanden . Niets anders!
Toen heb ik met de CD geprobeerd om XP te repareren. Dit kon dus niet. C was geen FAT32 meer maar gewoon FAT. In plaats van de 19GB vrije ruimte (C was/is totaal 25GB) had ik nog maar 8 MB !!! Dus kon ook niet repareren. Enige optie: XP opnieuw erop maar dat kan alleen met formatteren. Dat is niet echt leuk met XP omdat je dan 1 dag lang steeds updates + hotfixes moet downloaden.
Hoe kan dat alles weg was en dat ook FAT32 nu FAT werd en ik maar 8MB ruimte krijg?

grtz
falco
 
Mogelijk dat ze de stroom verkeerd hebben aangesloten en dat daardoor het systeem volledig ontregeld is geraakt. Je vraagt je af wat er nog meer kapot is.

Andere optie; is dit wel dezelfde harde schijf, wordt je niet in de maling genomen, want een FAT 32 die een normale FAT wordt???
 
Slaan er zomaar stoppen door, of de aarlek automaat?

Als hjet de aardlek automaat is, dan staat er teveel op 1 groep zoals pc, magnetron, vaatwasser , wasmachine, droger enz.
In de voeding vanndeze apparaten zit een condensator / weerstand filter, o.a. naar aarde.
Als er teveel van deze apparaten op 1 groep zitten, dan kan de lek te groot worden, en de aardlek aanspreken.

Zomaar stoppen doorslaan? Is de betreffende groep overbelast? Wat gaat er nog meer uit?
Kan het zijn, dat er groepen in het huis gemixt zijn?
Meest voorkomende fouten bij partikulieren zijn dan een fase van de ene groep, via een schakelaar naar een lamp.
De nul van een andere groep naar de lamp.
dan wordt de stoppenkast eigenwijs, en gebeuren er onverwachtte dingen.

(P.s, ik ben ervaren elektromonteur / storings monteur :) )
 
Die bestanden hebben die soms de extensie .CHK ?
In dat geval heeft de harde schijf het zwaar te verduren gehad (wellicht door de stroomstoring) en kun je hem beter opnieuw formatteren en een uitgebreide scandisk geven.

Een andere mogelijkheid is (hoewel die tegenwoordig steeds zeldzamer word) dat men geprobeerd heeft om oude software te draaien, bv van diskette of per ongeluk van een oudere DOS diskette geboot heeft.
Zo heb ik ooit zelf de inhoud van mijn HD verprutst door met een oude versie van Norton SpeedDisk te gaan werken.
Mijn HD gaf toen ineens over de 500 GB aan, terwijl in die tijd 2 GB het max was :D
 
Sigma: echt waar stond voor mijn neus =
C:\ FAT totaal 25000 MB ( 8 MB vrij)
D:\ FAT32 totaal 15000 MB (13.800 MB vrij)

Dat klopt dus: een rij CHK bestanden. Nu klink wel lu__lig maar ik weet ook niet wat dat ‘debiele’ mens heeft gedaan. Ze zegt tegen mij: ik heb het aangesloten net zoals voorheen was.
Toen vroeg ik nog: dat deed je precies?
Ja, ze wist niet meer. Ze zijn begonnen met instellen van Essent (internet) en tegelijkertijd ook aan de gang gegaan met de stekkers (installatie) van printer of scanner. Ik vroeg nog: had je al internet? Nee nog niet.
Zou het mogelijk zijn dat ze (niet kijkend) de stekker van printer of scanner in een andere ingang hebben gepropt?
Ook erg vreemd (ik had de PC ook van binnen schoongemaakt en verteld): ze zijn aan de gang gegaan met ‘extra’ stofvrijmaken van binnen?
Na al dat geknal hebben ze (volgens hun) een opstart floppy van ME gebruikt.
Dat werkte dus niet.
Ergens kregen ze nog een melding (tijdens dat geklooi) om een floppy te maken.
Maar op dat floppy staat maar 1 klein DAT bestand dus daar heb je niets aan.
Nou ja, het is dus niets aan te doen? Het zou zeker opnieuw formatteren worden.

Falco
 
Falco,

kan het niet zijn dat ze d.m.v het schoonmaken ( met stofzuiger neem ik aan? )
iets geraakt hebben?

hoop het niet voor het moederbordje en voor jou.

afijn je merkt het wel met formatteren,en ook even op een aparte groep zetten voor zover dat kan.

suc6

p.s ik ken dat soort mensen:rolleyes: :confused:
 
Heb je de bios al nagekeken of daar de instellingen voor de harddisk nog kloppen, ik denk dan aan LBA (i.p.v. normal of large)
Verder wil ik je niet bang maken, maar als de stroom uitvalt tijdens het inlezen van het MBR/FAT table dan is er inderdaad waarschijnlijk weinig aan te redden (de gewijzigde fat brengt mij hierop)
Kijk eens of je met fdisk /mbr in elk geval het master boot record kan herstellen.
 
Zou voordat je gaat formateren, de harde schijf controleren, want het blijft een raar verhaal.

Oook het maken van een diskette tussendoor wijst erop dat ze mogelijk register of systeemveranderingen hebben doorgevoerd.
 
Bas, als ik dat vraag: hebben jullie iets geraakt? Dan is het: nee of we weten het niet.

Jongens, ik heb nu maar XP laten formatteren. Ging goed. Ook een skandisk uitgevoerd. Niets gevonden. Ik laat ze verder zelf maar ‘klooien’, ik ben niet van plan om nog eens ± 20 uur aan dat PC te besteden.
Vond het jammer en deels frustrerend: je krijgt een PC, super instabiel, nokvol van virussen, spyware en nonsens programma’s (bijv. Incredi Mail).
Netjes geformatteerd, 2 partities, alles erop, uren downloaden van ruim 60 updates voor XP en Office, alle progjes netjes op de PC. PC werkte super snel en strak.
Je legt alles uit bij het ophalen van de PC s’avonds. Volgende dag om 13 uur komt men terug: PC doet het niet.
Omdat men zegt: we hebben PC terug gezet waar hij altijd stond, en dan de 4 kortsluitingen, vroeg ik me af = is het mogelijk dat men bijv. stekker van scanner of printer in de ingang van de netwerkkaart heeft gedrukt. Of iets in die trend.
Ik heb tot nu toe veel PC opgeknapt maar dit was een record: hoe krijg ik PC opnieuw in de brabbel. Normaal knap ik de Pc’s op bij mensen thuis. Alleen bij niet-rokers vraag ik de PC hier omdat dan kan ik rustig doorpaffen :D :D .
 
Geplaatst door falconetti
Ik heb tot nu toe veel PC opgeknapt maar dit was een record: hoe krijg ik PC opnieuw in de brabbel. Normaal knap ik de Pc’s op bij mensen thuis. Alleen bij niet-rokers vraag ik de PC hier omdat dan kan ik rustig doorpaffen :D :D .

Toch maar stoppen met roken dan?? :p ;)

Het blijft een heel vaag verhaal. Ik moet zeggen, ook ik doe het ongeveer hetzelfde, maar het record van mijn 'klant' staat op een uur!!!!!! om een pc weer te verknoeien.
Hij vondt dat de c: schijf te vol stond, na de door mij uitgevoerde schone installatie, dus had hij het één en ander weggegooid en verplaatst met een Norton Commander diskette (DOS) versie, resultaat de meeste bestanden weg en degene die er nog waren.....de bestandsnamen onleesbaar geworden voor windows want die waren allemaal ingekort tot 8.3 :rolleyes:

Ik heb hem vriendelijk uitgelegd hoe de cd's in de cd-speler moesten en in welke volgorde en hem vervolgens veel plezier gewenst met alles opnieuw te installeren. :evil:
 
Heb ook iets dergelijks meegemaakt.
Persoon wiste gewoon alles op de harde schijf waarvan hij de naam niet kende.
Uiteraard werkte de rommel niet meer.

Heb hem toen gevraagd of hij ook wel eens de motorkap van zijn auto opende. Dat deed hij wel eens. Na mijn vraag of hij wist waar alles voor was zei hij dat hij dat niet wist. Mijn vraag was toen of hij alles er toen maar uitgesloopt had, want volgens zijn eigen gedachtengang had hij het niet nodig. dat had hij niet bekende hij met een nogal rossig hoofd.

Nadien is hij van de bestanden afgebleven.
 
Was dat maar zo makkelijk: stoppen met roken dus! :(
Wat ik niet begrijp: waarom is alles weg bij stroomuitval FAT32 bij XP?
Op deze PC,nu, draai ik ME. Als ik verder alles aanzet: wasmachine, droger, vaatwasser, elektrische oven + PC dan knalt bij mij ook de stroom uit. Maar dan is verder niets mis met de PC. En ik heb in ruim 3 jaar nog NOOIT een crash of zo gehad.
Heeft dat debiele mens toch iets verkeerd aangesloten?

Wat betreft het voorbeeld van Sigma: zo was/is mijn zwager. Die zat ook uren achter de PC, loeren in bestanden en denken: wat zou dat zijn? Dat heb ik toch niet nodig! En dan maar bellen: PC doet het niet meer! Nu help ik hem niet meer. Ik heb hem laatst het advies gegeven: koop maar een houten PC, anders maak je de boel steeds kapot.
 
Geplaatst door falconetti
Bas, als ik dat vraag: hebben jullie iets geraakt? Dan is het: nee of we weten het niet.

Jongens, ik heb nu maar XP laten formatteren. Ging goed. Ook een skandisk uitgevoerd. Niets gevonden. Ik laat ze verder zelf maar ‘klooien’, ik ben niet van plan om nog eens ± 20 uur aan dat PC te besteden.
Vond het jammer en deels frustrerend: je krijgt een PC, super instabiel, nokvol van virussen, spyware en nonsens programma’s (bijv. Incredi Mail).
Netjes geformatteerd, 2 partities, alles erop, uren downloaden van ruim 60 updates voor XP en Office, alle progjes netjes op de PC. PC werkte super snel en strak.
Je legt alles uit bij het ophalen van de PC s’avonds. Volgende dag om 13 uur komt men terug: PC doet het niet.
Omdat men zegt: we hebben PC terug gezet waar hij altijd stond, en dan de 4 kortsluitingen, vroeg ik me af = is het mogelijk dat men bijv. stekker van scanner of printer in de ingang van de netwerkkaart heeft gedrukt. Of iets in die trend.
Ik heb tot nu toe veel PC opgeknapt maar dit was een record: hoe krijg ik PC opnieuw in de brabbel. Normaal knap ik de Pc’s op bij mensen thuis. Alleen bij niet-rokers vraag ik de PC hier omdat dan kan ik rustig doorpaffen :D :D .
 
ging niet helemaal goed !!!
snap ook zelf niet hoe dit kan ik was alleen aan het lezen !!
 
Geplaatst door sigma
Duidelijk een wonder. ;) :)

Denk je dat Sigma? :D :D

En het zakt toch je broek af: nog geen 10 dagen later kreeg ik een mail = ‘jv16 Power Tools gedraaid en deze vond 350 nutteloze sleutels!’
Mijn vraag was direct: moet dat PC nu werken of zijn jullie de boel aan het kittelen zodat alles opnieuw in de brabbel ligt? Leuk zo’n ‘poets’ programma, toch?
Ik heb verder geen nieuwe antwoord ontvangen dus zou nu weer in de brabbel liggen. Je hebt van die lui: kittel de PC net zo lang dat hij plat gaat en vervolgens jeuzelen dat PC het niet doet.
 
Ik plaatste deze topic/vraag op 8 januari!
Volgens mij heeft de Helpmij watchdog last van een brein virus. :eek:

Ik kreeg op 21-01-04 een bericht van deze ‘waakhond’ dat voor het laats is gereageerd 14 dagen geleden. Dat is dus = 21 – 14 = 7 januari !! :eek: :eek:

Dus wat betreft rekenen, de waakhond zit nog op peuterspeelzaal... :D :eek: :eek:

Vraag is opgelost :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan