XP Wel verbonden Win7 niet verbonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
1.525
Hallo,

Ik heb een probleem met netwerk, ik heb een netwerk dat gaat zo:
4c4c74e928607-Untitled.png

Je ziet, Applefaq PC en Server, op de server draait Windows XP en op Applefaq PC Windows 7
Je ziet ook dat er een switch tussen zit. de server heeft het volgende ip " 192.168.2.11 "
Die kan ik dus forwarden in de router want daar moet " 192.168.2.x " Maar de Applefaq PC heeft het volgende ip " 192.168.1.3 "
Ook wil de Windows 7 pc niet verbinden terwijl de Winxp pc dat wel doet, je ziet er een uitroepteken staan, en het IP klopt blijkbaar niet, Wat doe ik fout, het zit hem duidelijk in de Win7 settings.
 
Wat in ieder geval opvalt is dat de W7 computer een 192.168.1.x ip-adres heeft terwijl blijkbaar op je netwerk (incl. de router) het 192.168.2.x netwerk wordt gebruikt.

Pas je dat niet aan in de W7 computer, dan is er geen contact met de server mogelijk vanaf de W7 computer en ook geen Internet.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.
 
Tijs,

Ben even gaan kijken hoe en wat,en heb nog even wat research gedaan, toen voor de zekerheid kabels gecheckt en toen bleek het dat het bij de Win7 PC mis was oftewel ( 192.168.1.3 ) Waarschijnlijk ga Win7 hem tijdelijk dit adres (xxx.xxx.1.3) omdat hij gewoon geen info op kon halen, ik heb even snel de netwerk kabel van de printer in de Win7 PC gedaan en toen werkte de Win7 PC wel, oftewel de oorzaak was een kabelbreuk, toch typish weer iets voor Windows om bij Troubleshoot totaal andere oorzaken neer te zetten. Server heeft nu dit adres ( 192.168.2.11 ) toch raar dat hij geen 192.168.2.x kreeg in plaats van 2.xx en de Win7 PC heeft 192.168.2.4, maargoed het spul werkt weer. :)

Gr, Hessel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan