Xp wil geen upgrade uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker228

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
81
Beste forum leden,

Ik wilde al sinds een tijdje Windows xp home upgraden naar Windows xp professional, maar nu krijg ik hem niet geüpgraded naar professional. Ik krijg telkens een fout, nadat ik de cd-rom in de cd-rom lade stop en het menu af ga krijg ik op het laatste deze fout:

Windows heeft gedetecteerd dat een of meerdere beschermde kernsysteembestanden (kernel) op uw computer zijn gewijzigd. Het Service Pack bevat bijgewerkte versies van deze bestanden. Deze bestanden bieden een stabiele omgeving voor uw programma’s. Vanwege deze wijziging(en) wordt het servicepack niet geïnstalleerd. Raadpleeg voor meer informatie het Knowledge Base-artikel Q327516 op http://support.microsoft.com.

Ik snap er dus echt niets van, ik snap best wel veel van computers maar uit deze fout kan ik echt niets halen. Wie zou me kunnen helpen om hem toch geüpgraded te krijgen naar professional?
 
Ik vraag mij af of je wel aan het upgraden bent? Van XP home naar Prof is mogelijk geen verticale update, maar een horizontale en of dat zomaar kan.............?

Ik heb op bovenstaande kwestie nog niet gezocht, het is slechts een 1e reactie op basis van wat ik mij meen te herinneren.
 
Laatst bewerkt:
Als je een officiele licentie heb van Microsoft dan is het wel mogelijk, maar als je een licentie heb gekregen bij aankoop van een pc, bijvoorbeeld van Dell, dan kan je hem niet upgrade. Heeft iets te maken met onderlinge afspraken van Microsoft en de leverancier.
Illigaal werkt al helemaal niet.
Waarschijnlijk moet je hem gewoon opnieuw installeren met de WINXP pro cd.
 
Ja dit kan zeker, want er zijn zat anders mensen die dit ook vaak doen. En het is inderdaad niet echt een volledige
upgrade naar een ander besturingssysteem, maar wel een omhoog gaande update.

Edit: Ik wil hem wel opnieuw installeren wat ook wel mogelijk is, maar het probleem is dat ik niets wil formatteren
en dat ik dus geen enkel bestand meer kwijt wil raken op me pc.
 
Laatst bewerkt:
volgens jouw 1e post maak ik ervan op dat je wel naar een nieuw besturingssysteem wil. als je geen officiele licentie heb van microsoft geef ik je weinig kans.
 
lijkt me sterk want een officiele OEM licentie van microsoft krijg je niet zomaar, als thuis gebruiker dan he:p Ik weet niet of je dit uitvoert voor een bedrijf. de meeste pc's die worden gekocht krijgen een legale licentie van de leverancier die ook ondersteunt wordt door de leverancier en verder upgrade onmogelijk maakt.
officiele OEM licentie van Microsoft is ook vrij prijzig!!! en de licentie die je bij aankoop van een pc krijgt zijn goedkoper omdat de leverancier ze massaal inkoopt. en onderling heeft microsoft en deleverancier afgesproken dat de leverancier zelf voor zijn ondersteuning moet zorgen. (applicatie driver patches etc), behalve de algemene fixes patches (SP etc) die microsoft uitbrengt.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik deze versie gewoon voor thuis en ik heb dit pakket gewoon gekocht bij Alternate de
grootste pc online winkel van de Benelux. Ik vind het dus ook helemaal niet leuk dat ik deze
foutmelding krijg. Is er dan echt geen manier om er doorheen te komen?
 
ik heb zelf aan mijn ict afdelingshoofd gevraagd en die zegt dat het alleen mogelijk is met een OEM licentie VAN microsoft. die jij bij alternate vandaan heb zal wel niet toestaan te upgrade.

als je nu meerdere schijven aanmaakt en daar al je bestanden naartoe kopieert, dan alleen de eerste schijf formateert en windows xp pro op installeerd. dan behoud je al je bestanden.
 
Ja daar dacht ik ook al aan, omdat te gaan doen, maar dan zit ik wel met twee windows mappen.
En dat ben ik ook niet van plan. En waarom krijg ik eigenlijk die fout?
 
wat maakt het nu uit dat je die foutmelding krijgt,punt is ; er is een oplossing voor?! gewoon je windows map renewen, en lekker van pro genieten:thumb:
 
Ja daar dacht ik ook al aan, omdat te gaan doen, maar dan zit ik wel met twee windows mappen.
En dat ben ik ook niet van plan. En waarom krijg ik eigenlijk die fout?

bedoel dat niet, alleen de bestanden bewaren die je wilt bewaren zet je op een andere schijf. je partitie met windows erop formateer je en installeer je opnieuw. krijg je geen 2 windows mappe tog? die 2e partitie moet je dan niet formateren. (daar staat geen platform op dus wrm zou je 2 windows mappen krijgen?)
 
Ja dat snap ik ook wel, maar dan mis ik toch goede bestanden zoals mijn virusscanner en mijn documenten.
Dan kan ik deze wel overzetten maar dan staan ze niet meer bij mijn programma,s enz.. Dus het zou
eigenlijk echt op een andere manier moeten als dat kan.
 
dat heb je altijd... programma's moet je opnieuw installeren maar je kan wel de settings opslaan, belangrijke documenten, favorieten etc.
 
Ook voor jouw geldt. Je virusscanner en alle andere geinstalleerde programma's moet je opnieuw installeren. Je map mijn documenten kun je gewoon verplaatsten naar de d schijf.
 
Dan houd ik het denk ik toch maar op de xp home edition, want ik wil niet al me ingangen en sleutels
verwijderen en cookies en zeker niet het register verwijderen. Maar waar komt die fout dan eigenlijk vandaan,
want daar heb ik nog steeds eigenlijk niet precies antwoord op gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan